Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1216349 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2150 Gepost op: 25 september 2011, 11:09:43
Dat simultaan knipperen meer attentie zou trekken lijkt mij erg stug. Hierbij is namelijk altijd een moment van geen licht, en dat lijkt mij geen attentie verhogende stand van de verlichting.
Tja, je zou ook kunnen roepen dat bij simultaan knipperen er veel meer licht is, wat dus beter zou opvallen dan alternerend. Maar goed, ik kan de bron niet meer terugvinden, dus hoe en wat precies laten we dan maar rusten.  :-X
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2151 Gepost op: 26 september 2011, 14:41:45
weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar waarom zijn er geen draailampen in led uitvoering? Daar bedoel ik mee de "oude" lichtbalken etc. waarin de draailampen in halogeen uitvoering waren. Waarom worden die halogeenlampjes niet vervangen door led?
Ik kwam deze tegen op Youtube.

Combi LED-Rotator ECE R65 Blauw klasse2 - Amber klasse1
User: brwnl

(meer info )


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #2152 Gepost op: 26 september 2011, 14:51:01
Kijk Sylvester ... dat is nu een mooie oplossing voor "Binnen de hekken" en "Buiten de hekken". 0098
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2153 Gepost op: 26 september 2011, 14:58:38

Foto van www.brwnl.nl


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2154 Gepost op: 26 september 2011, 15:41:56
Federal Signal Vision SLR

De Vision SLR ook al eens eerder besproken; leds staan stil en er draait een spiegel overheen.



sylvester1986

  • Gast
Reactie #2155 Gepost op: 26 september 2011, 15:53:22
Klopt, want 5 posts voor onderstaande vraag, is er een close-up van te zien O0

weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar waarom zijn er geen draailampen in led uitvoering? Daar bedoel ik mee de "oude" lichtbalken etc. waarin de draailampen in halogeen uitvoering waren. Waarom worden die halogeenlampjes niet vervangen door led?


Gast

  • Gast
Reactie #2156 Gepost op: 26 september 2011, 16:10:34
Het "probleem" met een LED-zwaailicht, met een ronddraaiende schijf of disc, is dat het motortje van de draaischijf of rotator ermee op kan houden. De kans op een defect motortje is groter dan de kans op een kapotte LED.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2157 Gepost op: 26 september 2011, 16:16:12
Steady burn valt ook wel op  ;D


Rekal

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2158 Gepost op: 30 september 2011, 04:54:56
Beste allemaal.

Ik zie hier enorm veel signalisatie kennis voorbij komen, dus mogelijk zit ik hier op de juiste plek voor een vraag.

Ik heb de Code3 lss222 clear met amber leds besteld.   (filmpje volgt, als hij binnen is....)
Hierbij wil ik graag 2 goede led grillflitsers.

in het 3x led segment met ongeveer dezelfde prijsklasse heb je enorm veel keuze...
de kleinste: Axixtech ms3, Tomar rect13, Sirennet sln3sn (huismerk), Soundoff el3sn.
de iets grotere: Whelen tir3, Code3 xt3, Able2 sho-me LA-X3, Sirennet sngl3 (huismerk), bestaat veel replica van....

welke is hier de betere, of beter diegene met de meeste output?

Ik hou wel van dat nieuw kleiner model, zeker als die dezelfde outout hebben als de grotere broertjes.
Het is de bedoeling om achter de grill te plaatsen.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #2159 Gepost op: 30 september 2011, 10:45:49
Beste allemaal.

Ik zie hier enorm veel signalisatie kennis voorbij komen, dus mogelijk zit ik hier op de juiste plek voor een vraag.

Ik heb de Code3 lss222 clear met amber leds besteld.   (filmpje volgt, als hij binnen is....)
Hierbij wil ik graag 2 goede led grillflitsers.

in het 3x led segment met ongeveer dezelfde prijsklasse heb je enorm veel keuze...
de kleinste: Axixtech ms3, Tomar rect13, Sirennet sln3sn (huismerk), Soundoff el3sn.
de iets grotere: Whelen tir3, Code3 xt3, Able2 sho-me LA-X3, Sirennet sngl3 (huismerk), bestaat veel replica van....

welke is hier de betere, of beter diegene met de meeste output?

Ik hou wel van dat nieuw kleiner model, zeker als die dezelfde outout hebben als de grotere broertjes.
Het is de bedoeling om achter de grill te plaatsen.

Stuur even een PM naar Caprice 9C1, hij is een autoriteit op het gebied van zwaai-, en flitswerk