Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1213475 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2170 Gepost op: 2 oktober 2011, 13:19:09
Normaalgesproken zou dit ofwel de TÜV ofwel de RDW (via de APK eis) moeten doen, in het positieve geval.
Net zoals er in dit geval al machinekeuringen op diverse voertuigen plaatsvinden.
In negatief geval, bijvoorbeeld bij een ongeval, dan wordt het door verzekeringsmaatschappij gedaan...ivm claims.


Groeten, Ruud


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #2171 Gepost op: 2 oktober 2011, 16:27:14
Normaalgesproken zou dit ofwel de TÜV ofwel de RDW (via de APK eis) moeten doen, in het positieve geval.
Net zoals er in dit geval al machinekeuringen op diverse voertuigen plaatsvinden.
In negatief geval, bijvoorbeeld bij een ongeval, dan wordt het door verzekeringsmaatschappij gedaan...ivm claims.


Groeten, Ruud

Bij de apk wordt er niet naar gekeken, sterker nog; zelfs bij het aanvragen van een kenteken gebeurd het niet.

Een verzekering kan alleen een claim neerleggen als een ongeval voorkomen had kunnen worden als de gekeurde versie was gebruikt en dat is erg lastig. Maar wellicht is mijn beeld daarin te beperkt, en zijn hier al voorbeelden van.......
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #2172 Gepost op: 2 oktober 2011, 16:38:58
Het is een verlichtingsarmatuur op het voertuig, dus zou op de apk meegenomen moeten worden.

Aanvragen van het kenteken lijkt me stug dat er niet op gelet wordt. Er zit namelijk een aanmerkelijk belastingvoordeel op hulpverleningsvoertuigen.
Daarnaast stond het wel altijd netjes op kentekenbewijs toen ik nog bij hulpdienst werkte....

Verzekeringskwestie over een gekeurde dakset is er al geweest, althans in de oranje sector.
Voertuig met schade heeft een nieuwe dakset gekregen. Tegenpartij claimde dat er ook een oranje balk van chinese makelij op kon, aangezien dit ook oranje knippert...
Echter hebben we kunnen aantonen dat het voertuig dan niet meer zou voldoen aan de eisen die gesteld worden voor werk in NL, Dld en België.

Met name Duitsland wordt de ECE R65 wel streng nageleefd. Effectieve keuring wordt in NL voor amber markt al in 2014 actief. Dit juich ik absoluut toe, want als je af en toe ziet wat mensen op hun auto schroeven....


Groeten, Ruud


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #2173 Gepost op: 2 oktober 2011, 17:16:54
Het is een verlichtingsarmatuur op het voertuig, dus zou op de apk meegenomen moeten worden.

Aanvragen van het kenteken lijkt me stug dat er niet op gelet wordt. Er zit namelijk een aanmerkelijk belastingvoordeel op hulpverleningsvoertuigen.
Daarnaast stond het wel altijd netjes op kentekenbewijs toen ik nog bij hulpdienst werkte....

Verzekeringskwestie over een gekeurde dakset is er al geweest, althans in de oranje sector.
Voertuig met schade heeft een nieuwe dakset gekregen. Tegenpartij claimde dat er ook een oranje balk van chinese makelij op kon, aangezien dit ook oranje knippert...
Echter hebben we kunnen aantonen dat het voertuig dan niet meer zou voldoen aan de eisen die gesteld worden voor werk in NL, Dld en België.

Met name Duitsland wordt de ECE R65 wel streng nageleefd. Effectieve keuring wordt in NL voor amber markt al in 2014 actief. Dit juich ik absoluut toe, want als je af en toe ziet wat mensen op hun auto schroeven....


Groeten, Ruud

Dat het nodig is ben ik met je eens.

De verzekeringszaak die je steld snap ik zowiezo niet, als lamp A stuk is gemaakt wordt de schade vergoed, dus komt er een zelfde lamp op terug. Ik zie het al voor me; ik rij me mercedes in de prak, claim hem bij de verzekering en krijg er een skoda voor terug.....
Ik geloof je zeker dat ze het geprobeerd hebben hoor, ze proberen alles om onder een claim uit te komen, terecht maar vaak ook onterecht.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #2174 Gepost op: 3 oktober 2011, 20:37:15
Ambulance 10-188 (sirene) met spoed naar Egmond aan Zee

Hoe kan het toch dat die blauwe lampen aan de achterzijde (op die arrow stick) al jarenlang zo slecht van kwaliteit zijn?
Ze vallen nauwelijks op en branden vaak heel zwak. Dit valt me niet alleen nu op, maar ook dat die voertuigen destijds nieuw waren. Is het gewoon slechte kwaliteit, of een andere reden?...


Gast

  • Gast
Reactie #2175 Gepost op: 3 oktober 2011, 21:00:12
Dat model Arrowstick heeft niet zulke "zware" lampjes erin zitten, het dient dan ook als een secundaire verlichting. Daarnaast levert het in het originele ontwerp, als Arrowstick met gele lensjes, meer licht op als met de blauwe lensjes erin, nogmaals, als secundaire verlichting. Ik zou even moeten kijken in mijn eigen Arrowstick, het zijn in ieder geval geen 50watt lampjes, that's for sure.
Aan de achterkant heb je, in mijn visie, ook geen (voor degenen die erachter rijden) oogverblindende verlichting nodig.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #2176 Gepost op: 4 oktober 2011, 21:13:10
Valt me sowiezo op dat er weinig verlichting op die auto zit... Niks in de grill. de enige led zit op het dashboard.

Is t hier in Arnhem iig al beter:) Balk voorop, balk achterop, led in spiegel en grill, wigwag:)
Alleen dan weer jammer dat die wigwag niet automatisch uitgaat in het donker. Want wordt hier nog regelmatig verblind. ook als de auto's al stil staan...


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2177 Gepost op: 6 oktober 2011, 14:44:39
Valt me sowiezo op dat er weinig verlichting op die auto zit... Niks in de grill. de enige led zit op het dashboard.

Is t hier in Arnhem iig al beter:) Balk voorop, balk achterop, led in spiegel en grill, wigwag:)
Alleen dan weer jammer dat die wigwag niet automatisch uitgaat in het donker. Want wordt hier nog regelmatig verblind. ook als de auto's al stil staan...
Ja, je moet er net wel even bij nadenken idd... als ik fend-off sta gaan de frontflitsers en wigwag uit, maar dat gebeurt vaker niet dan wel ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2178 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:53:30
Wat voor lichtbalk is dit?
Ik dacht zelf iets van Vision Alert.
Cheshire Police BMW 5 Series Saloon Light Demo
Cheshire Police BMW 5 Series Estate Light Demo
User:bosco1013


Gast

  • Gast
Reactie #2179 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:56:12
Aan de hand van het eerste filmpje zou ik zeggen een Premier Hazard Optimax met retrofiet LED's erin