Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1214684 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #2280 Gepost op: 4 december 2011, 21:07:04
http://nos.nl/video/318221-laurent-gbagbo-voor-het-internationale-strafhof.html

Hebben jullie dit filmpje gezien. Moet je kijken naar de zwaailamp die op beide bussen zit. Die schuift naar binnen...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2281 Gepost op: 4 december 2011, 21:14:57
http://nos.nl/video/318221-laurent-gbagbo-voor-het-internationale-strafhof.html

Hebben jullie dit filmpje gezien. Moet je kijken naar de zwaailamp die op beide bussen zit. Die schuift naar binnen...
http://nos.nl/video/318221-laurent-gbagbo-voor-het-internationale-strafhof.html

Ik heb het filmpje wat op NOS nog eens bekeken, maar het lijkt dat het blauwe pitje op de achterste grijze transporter in het dak schuift, zodra hij is uit gezet.

Wie weet er meer van?


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #2282 Gepost op: 4 december 2011, 21:24:07


Doe ik iets fout of zo?
Ik weet niet hoe ik dat andere bericht in dit forum kan posten, dus vandaar dat ik het zo heb gedaan...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #2283 Gepost op: 4 december 2011, 22:08:55
Wat foto's van een Freedom in KMAR uitvoering:




Hey, Dat heb ik nog nooit gezien! De schuin naar voren geplaatste alleys :)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #2284 Gepost op: 4 december 2011, 22:18:35
Hey, Dat heb ik nog nooit gezien! De schuin naar voren geplaatste alleys :)
Mooi hè?
Stel je voor dat ze niet naar voor gericht zijn maar alleen in die stand staan.
Dat zou helemaal top zijn. Verstelbaar .... net als buitenspiegels. 098uo


(wishfull thinking?)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #2285 Gepost op: 4 december 2011, 22:57:10
haha, ja dan krijg je een schijnwerper idee wat je vaak OP de balken ziet in belgie ;)
En dan zorgen dat die aan de voorkant ook kunnen mee bewegen :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2286 Gepost op: 4 december 2011, 23:45:37
Hey, Dat heb ik nog nooit gezien! De schuin naar voren geplaatste alleys :)

Ik vind dat altijd zo mooi hè .... Dingen waar politieagenten al jaren tegen aan lopen en haast lopen te ''drammen'' om dingen voor elkaar te krijgen, die doet de KMar gewoon .... :-X

Onze alley-lights schijnen dus recht op zij. Houdt dus in dat wanneer je ze aan zet je 90 graden naar links of rechts moet kijken (naast het feit dat je collega daar zit of je zelf aan het sturen bent ....)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #2287 Gepost op: 4 december 2011, 23:52:00
Dat is trouwens wel, per definitie, de functie van een alley-light (heel flauw) een alley, oftewel steegje loodrecht op de straat, inschijnen  >:D


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2288 Gepost op: 5 december 2011, 11:54:38
Dat is trouwens wel, per definitie, de functie van een alley-light (heel flauw) een alley, oftewel steegje loodrecht op de straat, inschijnen  >:D
... en wij Nederlanders hebben nauwelijks steegjes maar willen wel graag met onze Amerikaanse vrienden meedoen?  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Gast

  • Gast
Reactie #2289 Gepost op: 5 december 2011, 12:11:15
Nee, dat heeft niets met mee doen te maken. De kreet Alley-light is in de US verzonnen voor lichtbalken om een "light into the alley" duidelijk te kunnen maken. Dat wij hier geen "alley's" hebben zal de Yanks een worst wezen.
De manier van het plaatsen van een zij-zoeklicht in een Edge was altijd in de endcap, loodrecht opzij. Andere merken (Code3, FedSig) hadden wel de mogelijkheid om lampen onder een hoek naar voren te laten schijnen, bij de Whelen producten was dat niet mogelijk. Nu, door de nieuwe LED "alleylights" is het makkelijker, doordat er meer ruimte is op de endcap positie, om ze te richten door middel van een ander framepje wat op de I-beam, het chassis van de balk, gemonteerd wordt.