Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212535 keer)

0 gebruikers (en 43 gasten bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #2420 Gepost op: 15 januari 2012, 20:40:35
Ter info, het STOP POLITIE bordje met de tekst in reëel-schrift hoort naar achteren te zitten, naast de zoeklamp hoort een spiegelschrift POST EITILOP bord te zitten ;)
Wat wordt er dan van de weggebruiker verwacht wanneer deze TSOP POLITIE in zijn spiegeltje ziet?  ;) ;) 98uiye


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #2421 Gepost op: 16 januari 2012, 07:32:44
Premier Hazard 6700 Sondersignalanlage Kompressorsignal Fanfarensignal

Wordt deze eigenlijk gebruikt in Nederland? Ik ken maar 2 voertuigen die hem hebben...
Of is dit een niet-nederlands systeem?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #2422 Gepost op: 20 januari 2012, 09:59:35
Nou, die rekensom vind ik humor van die dakbalk hoogte...

0.8 liter per cm, per km meerverbruik.

Dus: Mijn auto rijdt 1:10 en ik ga 100 kilometer rijden.

Zonder balk heb ik dan 10 liter verbruikt.

Met balk van 13cm (ongeveer de hoogte van een edge/Whelen Freedom etc), zou ik dus op:

(0,8x13) + 10 = 20,4 liter op 100 kilometer.

Dus een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:5....

Ik heb een excel bestand voor je  waarin je kan uitrekenen wat het extra verbruik is/ zou kunnen zijn. Het bestand is helemaal gebaseerd op gegevens van TNO, met die limiet erin dat de berekeningen tot 120 km/.u zijn. Daarna neemt de luchtweerstand namelijk onevenredig toe en gaan andere factoren als wegdek/ tegenwind etc een grotere rol spelen en is de toename van het verbruik dus "onvoorspelbaar".
Heb het excel bestand op het werk liggen en is ooit door mij in elkaar gezet in de strijd tegen de daksets van de VP. Maar als je interesse hebt stuur ik het je graag toe hoor.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Gast

  • Gast
Reactie #2423 Gepost op: 24 januari 2012, 22:28:43
Dit is nog eens een leuk rijtje zwaaibalken...
© Duke aerial photo


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2424 Gepost op: 24 januari 2012, 23:46:16
Als ik doorzichtige (Clear lens/colored filter) lichtbalken zie lijkt het altijd lichter qua kleur dan bijvoorbeeld lichtbalken met gekleurde kappen, is dit gezichtsbedrog of juist niet?


Gast

  • Gast
Reactie #2425 Gepost op: 25 januari 2012, 00:15:12
Ik heb gisteren net 3 ex Dallas County Sheriff MX7000 lichtbalken gevonden (found, bought, SCORE!!) en die zijn met clear lenzen en color filters, na de nodige poetsbeurten kan ik de proef op de som nemen naast een volledig gekleurde lens van hetzelfde type.
Het kan wel kloppen dat bij clear-lens lichtbalken het er altijd wat lichter uitziet natuurlijk, het witte schijnsel van de rotators wat naar boven/onder langs het filter schijnt geeft een toch wat lichtere kleurtoon aan de rode en blauwe kleuren.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2426 Gepost op: 25 januari 2012, 07:34:01
Als ik doorzichtige (Clear lens/colored filter) lichtbalken zie lijkt het altijd lichter qua kleur dan bijvoorbeeld lichtbalken met gekleurde kappen, is dit gezichtsbedrog of juist niet?

Zou een van de redenen voor dit verschijnsel kunnen zijn dat de lichtbundel bij de lens (nog) smaller/dichter (want scherper en minder gestoord) is dan bij de kap - en dat dientengevolge zelfs bij gelijke filterwaardes voor lensfilter en kap er meer licht per oppervlakteeenheid door het filter gaat, waardoor de filterwerking bij lensfilters per saldo iets minder is dan bij de kap? Maar een idee hoor... ;)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2427 Gepost op: 25 januari 2012, 10:55:32
Ik heb gisteren net 3 ex Dallas County Sheriff MX7000 lichtbalken gevonden (found, bought, SCORE!!) en die zijn met clear lenzen en color filters, na de nodige poetsbeurten kan ik de proef op de som nemen naast een volledig gekleurde lens van hetzelfde type.
Het kan wel kloppen dat bij clear-lens lichtbalken het er altijd wat lichter uitziet natuurlijk, het witte schijnsel van de rotators wat naar boven/onder langs het filter schijnt geeft een toch wat lichtere kleurtoon aan de rode en blauwe kleuren.

Dit zou ook logisch zijn, bij natuurkunde ooit geleerd dat witte lenzen alle kleur doorlaten dus ook kleur dat niet komt vanaf de lamp. Gekleurde lenzen laten ook alleen die kleur door daardoor zijn ze altijd "kleurreëeler"(weet niet of het een woord is maar bij deze :P). Maar ehm, maak eens een foto als je kan met zo'n balk op een Politievoertuig nu? Misschien dat er een garage is dieje daarbij behulpzaam kan zijn. Lijkt mij een mooi plaatje.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #2428 Gepost op: 25 januari 2012, 11:31:58
Ik maak wel een vergelijkje tussen 2 dezelfde modellen balk, zodra ik deze MX7000's gepoetst en gesmeerd heb zet ik er ééntje op/naast een MX7000 met volledige rood/blauwe kappen erop.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #2429 Gepost op: 26 januari 2012, 21:31:16
Even een heel andere vergelijking, naar aanleiding van de discussies over signalering op KLPD-voertuigen (verkeers- en spoorwegpolitie): ik zou wel eens het verschil tussen de TM/CS pit en die van Hänsch (Movia-SL Led dual-color) willen zien. Heeft iemand die al beide gezien en zo ja, wat is de indruk (welke is beter kwa lichtopbrengst, opvallendheid)? Een vergelijkingsfilmpje zou natuurlijk nog mooier zijn... :D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")