Alles over flitsers, draailampen en overige signalering

Auteur Topic: Alles over flitsers, draailampen en overige signalering  (gelezen 1212490 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2440 Gepost op: 27 januari 2012, 22:33:17
Nou ben ik benieuwd... Wat als je beide knoppen voor achter aanzet?
Dan brand alleen de tekst die als eerst word aangezet. Dus druk je eerst volg aan dan gaat de stop pas branden
als je de volg uit zet en visaversa. Bij de nieuwere aansturing gaat deze automatisch over als je de andere tekst
selecteerd. Overigens gaat deze besturing buiten het contact om, je hoeft dus geen contact te maken om de balk
aan te zetten (iets wat bij de nieuwe aansturing ook niet kan).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #2441 Gepost op: 27 januari 2012, 22:48:29
Nou ben ik benieuwd... Wat als je beide knoppen voor achter aanzet?

Was ook mijn 1e gedachte toen ik de foto zag :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2442 Gepost op: 27 januari 2012, 23:23:47
Vraagje customs, als je voor en achter stop aan zet verschijnt deze tekst toch voor en achter?
Dat deden ze wel bij ons vroeger vandaar dat ik de vraag wil verduidelijken. Je kon zo twee voertuigen tegelijk laten stoppen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2443 Gepost op: 27 januari 2012, 23:32:41
Vraagje customs, als je voor en achter stop aan zet verschijnt deze tekst toch voor en achter?
Dat deden ze wel bij ons vroeger vandaar dat ik de vraag wil verduidelijken. Je kon zo twee voertuigen tegelijk laten stoppen.
Bedoelt men het zo? Ik zag namelijk het woord voor als aanwijzings woord voor de 2 knoppen die de achter transparant regelen.
Dus ik zag de tekst zo "Nou ben ik benieuwd... Wat als je beide knoppen voor (de) achter (transparanten) aanzet?"

Word de zin op de manier bedoelt zoals jij hem leest dan heb jij zeker gelijk. Zowel voor als de achter transparant kan tegelijkertijd branden.
En ook de flitsers kunnen aan als de transparanten branden (heb je denk ik wel gelijk een heel feestje als je alles aan zet  098uo). Echter
lijkt het mij (en ik hoop de rest hier ook) duidelijk dat de achter transparant alleen of "STOP" of "VOLGEN" kan tonen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2444 Gepost op: 27 januari 2012, 23:40:43
2 motoren (3e niet meegerekend), 2 verschillende flitspatronen.
Persoonlijk vind ik motor 2 beter opvallen.
=============================
 

De 2de motor is van de KMar. Deze hebben alternerende verlichting aan de voorzijde en 4 led-flitsers.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2445 Gepost op: 28 januari 2012, 10:06:42
Dan brand alleen de tekst die als eerst word aangezet. Dus druk je eerst volg aan dan gaat de stop pas branden
als je de volg uit zet en visaversa. Bij de nieuwere aansturing gaat deze automatisch over als je de andere tekst
selecteerd. Overigens gaat deze besturing buiten het contact om, je hoeft dus geen contact te maken om de balk
aan te zetten (iets wat bij de nieuwe aansturing ook niet kan).
Ik bedoelde hem precies zoals je hier uitlegt :)

Bedankt voor de foto en uitleg. :)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2446 Gepost op: 28 januari 2012, 13:01:51
De 2de motor is van de KMar. Deze hebben alternerende verlichting aan de voorzijde en 4 led-flitsers.
Dat hebben alle Yamaha's FJR1300 inderdaad, maar dit was de R1200GS van de Kmar.
Klein primeurtje!





Dienst:  Koninklijke Marechaussee
District: Schiphol
Soort voertuig: Surveillancemotor
Merk & type: BMW R1200 GS


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2447 Gepost op: 28 januari 2012, 22:35:25
Aparte combi, Halogeen pit op het dak en Ledstrip bij de ramen.
PT CRUZER FOR A LARGO POLICE CAR
veggiepowered


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #2448 Gepost op: 28 januari 2012, 22:57:18
Aan grill flitsers is niet echt bespaard.... :-\ Zitten er minimaal 10! Verder idd een vreemde combi.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2449 Gepost op: 28 januari 2012, 23:03:30
Haha dat had ik niet eens gezien en laag in de bumper zit ook een flitser.