Plaats hier foto's van Alfa Romeo voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Alfa Romeo voertuigen  (gelezen 19015 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2008, 23:03:36
Ik vind die brandweer-mercedes in de showroom ook wel wat hebben ;)  ;D

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 7 januari 2008, 23:10:09
Hmm na de mooie politie volvo's nu dit, ik geloof dat ik van flevoland begin te houden 8)

Vincent156

• Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #32 Gepost op: 8 januari 2008, 11:54:49
Ben benieuwd hoe lang ie het vol houd, heb niet zulke goede ervaringen met het beroepsmatig gebruik van Alfa's  :-X

Beroepsmatig is dit pas de 1e echte Brandweer Alfa dus veel ervaring zal je er nog niet mee hebben,

Sommige mensen blijven echt hangen in hun winterslaap van 20 jaar terug dat alfa's onbetrouwbare auto's waren

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 8 januari 2008, 13:14:44
Beroepsmatig is dit pas de 1e echte Brandweer Alfa dus veel ervaring zal je er nog niet mee hebben,

Sommige mensen blijven echt hangen in hun winterslaap van 20 jaar terug dat alfa's onbetrouwbare auto's waren

Er zijn nog meer beroepen dan brandweer..... ;)
greetz,  Enrique

Vincent156

• Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2008, 14:04:13
Er zijn nog meer beroepen dan brandweer..... ;)

Klopt, Maar ook politie en ambulance hebben geen Alfa's vandaar de 1e Alfa Romeo in nederland! ;)

En anders mag jij me vertellen welk korps nog meer een alfa heeft! :)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 8 januari 2008, 17:31:14

Gelukkig was ik toen nog niet geboren  ;D

Maar laten we niet teveel offtopic gaan en ik moet wel zeggen, dat ik het een super mooie wagen vind! Ik ben persoonlijk qua uiterlijk en rij-eigenschappen erg tevreden over Alfa-Romeo maar ik heb er nog steeds niet zulke goede ervaringen mee op het gebied van betrouwbaarheid.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 8 januari 2008, 17:33:09
Jeroen had het ook niet over hulpverlening, hij had het over beroepsmatig gebruik... ;)

Een leuke auto is het zondermeer. Maar is-ie ook functioneel? Je ziet tegenwoordig steeds meer busjes verschijnen als OvD/HOvD/CvD wagens, waarin je veel meer ruimte hebt voor spullen en eigenlijk een mobiel kantoor met je meeneemt. Vooral de overlegruimte die je in een busje hebt lijkt me een groot voordeel t.o.v. een sedan of stationwagen.

En de volgens brancherichtlijn OGS voorgeschreven max. 20 km/h bovenop de maximum snelheid, haal je met de busjes van tegenwoordig ook.

Maar zoals ik al zei, zeker een leuke wagen, het is weer eens wat anders :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 9 januari 2008, 17:45:49
Klopt, Maar ook politie en ambulance hebben geen Alfa's vandaar de 1e Alfa Romeo in nederland! ;)

En anders mag jij me vertellen welk korps nog meer een alfa heeft! :)

Putten had voor de jeugdbrandweer een Alfa. Is volgens mijn informatie weer weg.
Rheden, korps Velp had in 1984 een Alfa, Amsterdam in 1974, Doesburg tot 2003 een Alfa.

Meer heb ik er niet kunnen vinden ;)

de modelbouwer

• Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 9 januari 2008, 18:48:55
Zandvoort had een snelle interventiewagen op Alfa basis. Dit was een pick up met poederblusinstallatie achterin.

De Haagsche politie heeft ook een Alfa op proef gehad. Bleek geen succes. Het is de kortste proef ooit. De wagen was niet berekend op verkeersdrempels, en daarbij was na een week de versnellingsbak opgeblazen.

Jeroen

Rene112

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 9 januari 2008, 20:29:56
Zandvoort had een snelle interventiewagen op Alfa basis. Dit was een pick up met poederblusinstallatie achterin.

Bedoel je misschien een voertuig van het Circuit van Zandvoort (OCA)?
Bij de brandweer Zandvoort kan ik namelijk zo'n voertuig niet "plaatsen"  ;)

groeten,
René de Caluwé