Excuus! Excuus! Ik kom niet zo vaak meer op dit forum, en ik krijg geen mailtje als er een nieuw bericht is geplaatst... (terwijl die optie wel aan staat)
Om alsnog antwoord te geven op de gestelde vragen:
- Het achteraf wijzigen van een dagrapport kan niet meer. Gedachte hierachter is dat als allerlaatste actie van een bewakingsdag het rapport wordt afgesloten (tijdens het sluiten van de post), waarna iedereen naar huis gaat. Dingen die buiten de bewaking om gebeuren vallen in principe niet onder de bewakingstaak en worden als zodanig niet meegenomen in de statistieken in het jaarverslag. Natuurlijk kan de situatie ontstaan dat je toch opeens nog een actie hebt die je wil registreren, terwijl je je bewaking al hebt afgesloten. Oplossing hiervoor is
a) deze actie (met evt. een opmerking erbij) te registreren bij de volgende dag. (Je kan dan alleen niet altijd de juiste hulpverleners koppelen aan de actie, maar dat moet je dan maar op de koop toe nemen of in de opmerkingen vermelden)
b) de actie achteraf bij de huidige dag op een eerder tijdstip toevoegen. Dit kan achteraf gedaan worden indien een nieuw dagrapport open is. (Zie volgende punt)
- Achteraf is het mogelijk een hulpverlening o.i.d. toe te voegen bij een eerdere dag. Hiervoor moet eerst een actief dagrapport geopend zijn (anders kun je die schermen niet in). In de schermen "Hulpverleningen", "EHBO", "Vondelingen" en "Gevonden/Verloren" kun je de datum van de hulpverlening aanpassen. Je kan aan het lijstje aanwezigen (rechtsonderin) zien dat die datum bij een eerder dagrapport hoort.
Kortom: het programma gaat uit (om fouten en geknoei met cijfers te voorkomen) van een bewakingsdag die als volgt is ingedeeld:
1. Openen post, starten dagrapport.
2. Aanwezigen komen binnen en gaan weg (gedurende de hele dag)
3. Hulpverleningen etc. worden geregistreerd.
4. Bewaking is ten einde. Bij het afsluiten van de post en het opruimen van de materialen wordt ookhet dagrapport afgesloten.
5. Iedereen gaat naar huis, overige hulpverleningen vallen niet meer onder het dagrapport.