Professioneel???

Auteur Topic: Professioneel???  (gelezen 9990 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 22 oktober 2006, 11:51:55
.

N.B. Als dit bij andere hulpverleningsdiensten gebeurt  en er worden foto's geplaatst zie ik ook niet zo'n discussie........


Klopt,ook wij zijn tijdens het uitrukken al eens stil komen te staan omdat er brandstofproblemen (brandstofpomp)waren.2e voertuig er naar toe sturen,en zorgen dat het kapotte voertuig weer aan het rijden komt.Is ook geen enkele ophef over gemaakt  ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 22 oktober 2006, 12:04:56
Reddingsboot nu zelf eens getroffen door motorpech


Halverwege een oversteek van Vlissingen naar Breskens werd een bemanning van een reddingsboot van de Zeeuwse Reddingsbrigade onaangenaam verrast door motorpech. Vanwege de harde Oostewind werd besloten de hulp in te roepen van de Collega's van de KNRM, die snel terplaatse waren en de onfortuinlijke bemanning -die inmiddels buiten de vaargeul voor anker lag- aan boord- en de reddingsboot op sleep nam.

(bron: Collega's)

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 22 oktober 2006, 12:20:12
Zover mij bekend was de bemanning goed voorbereid en uitrusting voor deze oversteek op orde.
Als de onjuistheden uit het bericht waren weggelaten had er dus alleen gestaan "leenvaartuig van de Reddingsbrigade West Zeeuws-Vlaanderen met motorpech terug naar de thuishaven gesleept" en was ook deze ophef niet ontstaan.

Kees  8)

Henk was me juist voor toen ik aan het typen was  :)


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #23 Gepost op: 1 november 2006, 13:21:23
:D DEN HELDER - De Amelandse reddingsboot Anna Margaretha van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij is woensdagochtend omstreeks 08.40 uur op de Waddenzee in zwaar weer omgeslagen. De reddingsboot rukte uit om een Duits schip dat in de buurt van Rottemerplaat in de problemen was geraakt bij te staan
aan het strand is iedereen directeur


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #24 Gepost op: 2 november 2006, 13:33:24
Hieruit blijkt dat de knrm goed voorbereid is op extreeme omstandigheden, een boot kan omslaan, er zijn problemen maar de boot kan terug varen. Volgens mij zoals het bedacht is, dus dit klinkt als een goede voorbereiding.

9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #25 Gepost op: 2 november 2006, 16:14:59
Gedeeltelijk mee eens wat betreft de voorbereiding op extreme omstandigheden.
Ik denk namelijk dat een reddingboot niet alleen is bedoeld om ergens naar toe te gaan en terug te komen maar dat er ook verwacht mag worden dat men nog een doelmatige redding uit kan voeren en dan niet alllen van zichzelf.
Ik vrees dus dat ik het met een oud-schipper eens moet zijn dat dit soort vaartuigen niet geschikt is voor all-weather inzet. Het is namelijk niet de eerste keer dat iets dergelijks gebeurt.

Kees  8)


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #26 Gepost op: 2 november 2006, 17:17:44
Kees,

Nee maar de oude boten gingen ook wel eens voor-gaats(suzanna naar de Activ, Carlot naar de Briz), dus ik weet niet of er nu veel veranderd is.

Rene  8)

Gedeeltelijk mee eens wat betreft de voorbereiding op extreme omstandigheden.
Ik denk namelijk dat een reddingboot niet alleen is bedoeld om ergens naar toe te gaan en terug te komen maar dat er ook verwacht mag worden dat men nog een doelmatige redding uit kan voeren en dan niet alllen van zichzelf.
Ik vrees dus dat ik het met een oud-schipper eens moet zijn dat dit soort vaartuigen niet geschikt is voor all-weather inzet. Het is namelijk niet de eerste keer dat iets dergelijks gebeurt.

Kees  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #27 Gepost op: 2 november 2006, 17:37:40
Waarneer nodig was geweest is, zal er zeker een redding geprobeerd worden. Dit is in het verleden wel bewezen, en zal ook wel zo blijfen, bij mijn weten is dit de eerste keer van een arie viusser klasse en bij mijn weten ook maar bij 1 tocht met een johannes frederik type. Dus ja niet de eerste keer.
9910001
9910001


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 2 november 2006, 18:30:56
Wat mij nog steeds intrigeerd is, waarom is de RNLI volledig van dit type afgestapt.
Ik vindt het nog steeds prachtige boten welke uitermate geschikt zijn voor hun taken, alleen denk ik nog stedds niet geschikt voor ALLE weersomstandigheden. Neem aan dat de schippers hier geen uitspraken over zullen doen en vind dat ook zeer begrijpelijk.
Er is overigens keurig over bericht door KNRM zelf en vind het ook zeker geen gezichtsverlies, begrijp me a.u.b. niet verkeerd.

Kees  8)


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #29 Gepost op: 3 november 2006, 12:00:54
Wat mij nog steeds intrigeerd is, waarom is de RNLI volledig van dit type afgestapt.
Ik vindt het nog steeds prachtige boten welke uitermate geschikt zijn voor hun taken, alleen denk ik nog stedds niet geschikt voor ALLE weersomstandigheden. Neem aan dat de schippers hier geen uitspraken over zullen doen en vind dat ook zeer begrijpelijk.
Er is overigens keurig over bericht door KNRM zelf en vind het ook zeker geen gezichtsverlies, begrijp me a.u.b. niet verkeerd.

Kees  8)



Zijn de boten van de RNLI dan wél werkelijk all weather?