ook al weet ik dat bhv een arbo aangelegenheid is wil ik jullie toch deze vraag voor leggen.
Vooruit, dan ook nog even een antwoord van uw nederige arbo-adviseur (ik dus....
)
De arbowet ligt altijd onder voor, omdat er teveel details in geregeld zouden zijn.... maar het "wettelijke" aantal BHV'ers is een mooi voorbeeld van een artikel wat zegt
"Gij zult het goed regelen!". Maakt niet uit hoe, regel het en toon aan dat het "veilig" is.
Da's natuurlijk allemaal een beetje kort door de bocht, maar de arbowet zegt in een notendop:
de BHV'er heeft 4 hoofdtaken, en hij moet deze naar behoren kunnen uitvoeren!Het naar behoren uitvoeren kan betekenen dat er voldoende BHV´ers aanwezig zijn om deze taken uit te voeren. Rekenprogrammaatjes geven je slechts een idee van waar het heen kan... maar nogmaals.... het is sterk afhankelijk van een groot aantal factoren. Eén van de manieren om daar achter te komen is oefenen, oefenen en nog eens oefenen!!!
Dus niet aantonen dat je één BHV´er hebt per 50 personen, maar aantonen dat je (in de geest van de wet) erover hebt nagedacht, en eigenlijk ook toekomt met 1 BHV´er op 100 personen...............