Als niet Rode Kruiser wil ik wel een reageren.
Mijn eerste idee is; handig, functioneel en waarom niet. We zien motorlances bij de ambulancevoorzieningen voor de eerste inzet, we zien bikers bij de politie welke steeds meer gepromoot worden en waarvan er volgens mij ook steeds meer komen. Dus waarom zou het rode kruis dat niet doen, je inzetbaarheid en je inzetbaar gebied wordt een stuk groter en ook het meenemen van spullen wordt een stuk makkelijker.
De vraag die misschien duidelijk beantwoord moet worden is ofdat je wel degelijk sneller wordt, vaak begeven jullie je ook onder het publiek en dan is een fiets niet in alle gevallen haalbaar, maar bij een marathon of skatewedstrijd juist weer wel.
Het enige wat ik nu als gevaar zou kunnen bedenken is het feit dat een organisatie minder EHV'ers nodig zal achten met het argumenten dat jullie nu sneller tp zijn en daarmee een groter gebied kunnen bestrijken. Dat is in sommige gevallen misschien waar maar hier moet je wel mee oppassen.
Vervanging van de mensen te voet is dan ook niet aan de orde, aanvulling op deze mensen zeker wel.
Zomaar een mening van iemand die geen verstand van het RK heeft