Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 149138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rescueranger

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 18 april 2008, 20:31:52
Moet zeggen dat ik die jassen er wel erg proffessioneel uitziet, is het niet een idee deze landelijk in te voeren.
Of gaat Den Haag daar niet mee accoord


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #131 Gepost op: 18 april 2008, 22:18:16
accoord wel, maar betalen niet ... :(
CN NRK


rescueranger

  • Gast
Reactie #132 Gepost op: 18 april 2008, 23:06:34
Heb iemand nog meer foto's en waar kan je ze bestellen

Sander
RK-Alkmaar


Kanarie

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 18 april 2008, 23:28:27
Ik heb 1x een inzet gedraaid waarbij ik had kunnen fietsen. Helaas ben ik als dame niet gewend aan die hoge stang op de mountainbikes die werden ingezet EN heb ik niet zulke lange benen. Dus met een beetje oefenen, rekken en strekken, zou het opstappen nog wel gaan, maar het afstappen .... ik kon met de stang in mijn kruis precies met mijn voeten plat op de grond, dus door mijn knieën veren was geen optie. Remmen ongeoefend combineren met achterwaarts beenzwaaien leek mij ook niet verstandig omdat het stuur in die beweging ineens zo dicht bij je kin komt.
Daar ik liever hulpverlener ben dan slachtoffer, heb ik de eer van het fietsteam dus maar aan mijn collega's overgelaten.

Hebben meer mensen hier last van of hebben jullie allemaal lange benen, danwel damesfietsen in het team?


ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #134 Gepost op: 19 april 2008, 19:11:30
Hoi SigMaartje, als IJsseldelta ook geinteresseerd is in een mountainbiketeam, kom je toch gezellig eens afreizen naar Utrecht? Dan doe je gewoon eens mee met een inzet van het biketeam en kan je zien hoe het werkt. Dat is hier intern vast te regelen. En s@nder1975: we hebben niet meer recente foto's helaas. Als er binnenkort bij inzetten weer een aantal gemaakt worden, dan zetten we die weer op dit forum.


ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #135 Gepost op: 19 april 2008, 19:17:08
Oh, en kanarie, jij hebt die inzet op de mountainbike gedaan bij het RK Utrecht? (dan ben ik ook gelijk erg benieuwd wie je bent  :))Had je toen wel opgelet welke fiets je gepakt had? We hebben twee maten frames, M en L. De M is voor de meeste vrouwen best geschikt.


frankj

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 20 april 2008, 09:18:29
Het zal toch niet onze waarde collega H.v.D. zijn ????
Oh, en kanarie, jij hebt die inzet op de mountainbike gedaan bij het RK Utrecht? (dan ben ik ook gelijk erg benieuwd wie je bent  :))Had je toen wel opgelet welke fiets je gepakt had? We hebben twee maten frames, M en L. De M is voor de meeste vrouwen best geschikt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #137 Gepost op: 21 april 2008, 23:01:51
Zullen we dat soort zaken even per PM regelen? Dan kunnen we hier verder met het topic  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #138 Gepost op: 30 april 2008, 14:12:28
Waarom hebben jullie gekozen voor jassen in de kleurstelling van de Reddingsbrigade?

Groet,
Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #139 Gepost op: 30 april 2008, 19:30:55
Waarom hebben jullie gekozen voor jassen in de kleurstelling van de Reddingsbrigade?

Groet,
Luke

de kleurstelling is niet alleen van de Reddingsbrigade maar ook van een aantal SIGMA-teams (geweest). De rood-gele kleuren zijn gekozen omdat het rood overeenkomt met de jaskleur van het NRK en het geel vanwege de zichtbaarheid, mede bij inzetten op festivals en nachtelijke inzetten zoals vannacht is gebeurd: Koninginnedag.

Misschien ook leuk om te melden dat we een hele drukke inzet hebben gehad tijdens Koninginnenacht waarbij de biketeams niet alleen surveilleerden, maar ook hulp boden aan slachtoffers van vechtpartijen (onder begeleiding van de politie) en een woningbrand in de binnenstad.

gr. Michel