0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.
De Bike-teams hebben zeker nut, maar... Ik vind de standaardkleding van het Rode Kruis erg ongeschikt voor dit werk: De grijze broek is breed en fladdert makkelijk in de ketting (en kettingsmeer komt er moeilijk uit, weet ik). De broek zelf geeft 0 bescherming bij een val. De trui/jas/bodywarmer zij over het algemeen te groot en te zweterig om lekker in te kunnen fietsen. Last but not least: De portohoesjes zijn een regelrecht gevaar voor je oog: ze zwabberen rond met de antenne op ooghoogte.Hoe lossen de afdelingen die met biketeams werken dit op?
Last but not least: De portohoesjes zijn een regelrecht gevaar voor je oog: ze zwabberen rond met de antenne op ooghoogte.
Gek he dat afdelingen zelf kleding gaan bestellen.Dit resulteerd bij ons iedergeval in een werkjas (pilotjack) die wel goed zit en niet te lang is en een mooi werkoverhemd.
bron www.hulzebos.nlbroekklemmen kan je je uiteinde van de broek opklemmen werkt heerlijk op wielrenfiets met spijkerbroek
Hoe lossen de afdelingen die met biketeams werken dit op?
Op tweede paasdag is het NRK biketeam van Utrecht in actie geweest tijdens de Jaarbeurs marathon. Inclusief het nieuwe out-fit.Foto: Me