Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151337 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #360 Gepost op: 19 april 2014, 11:00:10
Citaat van: zwollie link=msg=1259755 date=1397859570
Helemaal mee eens, ik zit komende week weer met de regio om tafel, maar die weigeren tot op dit moment elke bemoeienis   :(

Tja, en dan op het laatste moment wel bellen voor bikes i.v.m. een regionale inzet ;D Iets met lusten en lasten...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #361 Gepost op: 19 april 2014, 17:20:39
Wij zitten in de opstartende fase, inmiddels is al het materiaal compleet en zijn we klaar voor inzet.

We hebben 3 fietsen,merk specialized, waarvan 1 net een slag groter dan de andere. 1fiets is dus reserve.

We hebben een tas achterop eb een stuur tas, ruimte genoeg voor wat we mee willen nemen, tevens heeft 1fiets nog een AED aan de zijkant hangen.

Nurse powerrrrr


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #362 Gepost op: 19 april 2014, 17:29:58
Het is even zoeken door de veelheid aan informatie, maar er staat een handleiding voor Biketeams op intranet:
https://intranet.rodekruis.nl/activiteiten/evenementenhulpverlening/Documents/Microsoft%20Word%20-%202012%20handleiding%20Biketeams.pdf
CN NRK


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #363 Gepost op: 19 april 2014, 17:39:34
Citaat van: Marnix link=msg=1259908 date=1397921398
Het is even zoeken door de veelheid aan informatie, maar er staat een handleiding voor Biketeams op intranet:
https://intranet.rodekruis.nl/activiteiten/evenementenhulpverlening/Documents/Microsoft%20Word%20-%202012%20handleiding%20Biketeams.pdf

Die had ik ook al eerder gevonden, maar evengoed blijft het (zelfs met handleiding) veel zelf uitvinden en uitzoeken. Wat ik best wel jammer vind voor zo'n grote landelijke organisatie.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #364 Gepost op: 19 april 2014, 21:36:57
Citaat van: Patriess link=msg=1259905 date=1397920839
Wij zitten in de opstartende fase, inmiddels is al het materiaal compleet en zijn we klaar voor inzet.

We hebben 3 fietsen,merk specialized, waarvan 1 net een slag groter dan de andere. 1fiets is dus reserve.

We hebben een tas achterop eb een stuur tas, ruimte genoeg voor wat we mee willen nemen, tevens heeft 1fiets nog een AED aan de zijkant hangen.



Mooie fiets, ook handige tassen.

Hoe bevalt het met de tas aan het stuur? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar theoretisch gezien zou ik zelf zo veel mogelijk gewicht op het achterwiel willen. (handig tijdens trapjes rijden en remmen) maar wellicht maakt dat helemaal niet zo veel uit, verband materiaal weegt immers amper iets dus maakt waarschijnlijk niet uit dat er daar wat gewicht zit.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #365 Gepost op: 19 april 2014, 21:40:31
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1259979 date=1397936217
Mooie fiets, ook handige tassen.

Hoe bevalt het met de tas aan het stuur? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar theoretisch gezien zou ik zelf zo veel mogelijk gewicht op het achterwiel willen. (handig tijdens trapjes rijden en remmen) maar wellicht maakt dat helemaal niet zo veel uit, verband materiaal weegt immers amper iets dus maakt waarschijnlijk niet uit dat er daar wat gewicht zit.

We zijn tot op heden alleen in het bos geweest nog geen trapjes enzo maar tot nu toe hindert het niet, de tassen zijn ook niet erg zwaar. Het enige is dat je zicht op je voorwiel belemmerd is.
Nurse powerrrrr


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #366 Gepost op: 26 april 2014, 23:36:27
Citaat van: Patriess link=msg=1259905 date=1397920839
Wij zitten in de opstartende fase, inmiddels is al het materiaal compleet en zijn we klaar voor inzet.

We hebben 3 fietsen,merk specialized, waarvan 1 net een slag groter dan de andere. 1fiets is dus reserve.

We hebben een tas achterop eb een stuur tas, ruimte genoeg voor wat we mee willen nemen, tevens heeft 1fiets nog een AED aan de zijkant hangen.


Los van de fiets, hoe loopt jullie opleiding en wie gaan er daadwerkelijk op de bike ingezet worden?


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #367 Gepost op: 27 april 2014, 10:50:50
Iedereen heeft zich op kunnen geven en daaruit is een selectie gemaakt obv geschiktheid, aantal en soort inzetten en door onze docenten. Er is nu dus een vaste groep die per jaar uitgebreid kan worden.
Kleding hebben we allemaal op naam, incl helm en bidon.

En voor de opleiding gaan we samen werken met een Rode kruis afdeling in de buurt die al bikers hebben en ook trainingen.
Nurse powerrrrr


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #368 Gepost op: 27 april 2014, 18:53:18
Citaat van: Patriess link=msg=1262749 date=1398588650
Iedereen heeft zich op kunnen geven en daaruit is een selectie gemaakt obv geschiktheid, aantal en soort inzetten en door onze docenten. Er is nu dus een vaste groep die per jaar uitgebreid kan worden.
Kleding hebben we allemaal op naam, incl helm en bidon.

En voor de opleiding gaan we samen werken met een Rode kruis afdeling in de buurt die al bikers hebben en ook trainingen.
Geschikte mensen en goede training zijn i.m.o nog belangrijker dan de fietsen, helmpjes etc... ;)


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #369 Gepost op: 27 april 2014, 22:48:00
Citaat van: petre link=msg=1262895 date=1398617598
Geschikte mensen en goede training zijn i.m.o nog belangrijker dan de fietsen, helmpjes etc... ;)

Daarom is er ook een selectie en gaan er verschillende trainingen komen
Nurse powerrrrr