Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 152590 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #370 Gepost op: 28 april 2014, 00:25:23
Persoonlijk vind ik dat dat sowieso voor alle evenementenhulpverlening zo is. Helaas zijn er nu eenmaal te weinig mensen te vinden die het vrijwillig willen doen om ook nog eens heel kritisch te kunnen zijn. Maar dat is een andere discussie.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #371 Gepost op: 28 april 2014, 08:51:14
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1262967 date=1398637523
Persoonlijk vind ik dat dat sowieso voor alle evenementenhulpverlening zo is. Helaas zijn er nu eenmaal te weinig mensen te vinden die het vrijwillig willen doen om ook nog eens heel kritisch te kunnen zijn. Maar dat is een andere discussie.

Amen ;) Ik weet vanuit het verleden dat er ook niet altijd kritisch werd gekeken omdat dit in strijd zou zijn met de zeven grondbeginselen.... Maar inderdaad, vrijwilligersmanagement bij het NRK is nog wel een apart topic waard e050
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

zwollie

• EHBO NRK, medicus
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #372 Gepost op: 28 april 2014, 22:27:39
Citaat van: RemRoof link=msg=1262987 date=1398667874
Amen ;) Ik weet vanuit het verleden dat er ook niet altijd kritisch werd gekeken omdat dit in strijd zou zijn met de zeven grondbeginselen.... Maar inderdaad, vrijwilligersmanagement bij het NRK is nog wel een apart topic waard e050

Helemaal mee eens! En zelfs als je denkt dat je een goede keuze hebt gemaakt, gaat het nog wel eens mis.

Komende tijd zal de nieuwe directeur van het rode kruis het land in gaan, de districten langs. Wij als bike team zijn gevraagd om binnenkort een presentatie te geven over het ontstaan van ons team. Ik zal dan nog maar eens pleiten voor enige ondersteuning  e050 Als we het maar vaak genoeg benoemen.....

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
Reactie #373 Gepost op: 29 april 2014, 09:39:22
Citaat van: zwollie link=msg=1263249 date=1398716859
Helemaal mee eens! En zelfs als je denkt dat je een goede keuze hebt gemaakt, gaat het nog wel eens mis.

Komende tijd zal de nieuwe directeur van het rode kruis het land in gaan, de districten langs. Wij als bike team zijn gevraagd om binnenkort een presentatie te geven over het ontstaan van ons team. Ik zal dan nog maar eens pleiten voor enige ondersteuning  e050 Als we het maar vaak genoeg benoemen.....

Succes! O0

NicoHeerlen

• Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #374 Gepost op: 6 mei 2014, 12:20:21
Bij ons op de afdeling willen we vooral jongeren aansporen om ook vrijwilliger te worden bij het Rode Kruis, waarom richten wij ons op de jongeren? Omdat we daar niet veel van hebben en omdat daar toekomst in zit. Mochten de wat oudere mensen zich aanmelden, zijn die natuurlijk ook welkom.

Nu we het Bike-team hebben rijden en natuurlijk een beetje extra doen promoten, hebben we al bij een paar jongeren de interesse gewekt. Deze zijn dan nu ook volop bezig met de opleiding eerstenhulpverlener. Als ze klaar zijn worden ze, nadat ze ervaring hebben opgedaan op evenementen, ingedeeld bij het bike-team en krijgen ze de bijbehorende trainingen. Blijkt echter dat ze zich niet helemaal inzetten als wat ze zeiden, krijgen ze geen kans op in het bike-team te komen. In het BIKE-team zitten niet alleen jongeren, er zitten ook een paar "oude rotten" bij, de 1 werkt als postbode de ander fietst ook heel wat af... dus daarom zitten deze mensen haast automatisch in het BIKE-team.

Natuurlijk zijn we pas begonnen en hebben we toevallig laatst een evenement gehad waarbij het BIKE-team eigenlijk vrij weinig kon betekenen. Het betrof een hele drukke braderie. Natuurlijk kunnen ze links en rechts een straatje achter de braderie door... maar op de braderie zelf... tsja daar was voor hun geen doorkomen aan. Dit wordt nog nader geëvalueerd met de ingezette bikers en onze afdeling.

Maar bij een andere Braderie konden ze perfect ingezet worden (andere ligging en veel beter toegankelijk voor de bikers met andere zijstraatjes en straatjes achterlangs).

Daarnaast wordt nu ook gekeken met een mobiele fietsenmaker of hij bereidt is om klaar te staan, mochten wij tijdens een evenement problemen krijgen met 1 van de fietsen... Zodat hij (vrijwel) direct kan komen om het probleem op te lossen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #375 Gepost op: 6 mei 2014, 13:18:16

NicoHeerlen

• Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #376 Gepost op: 6 mei 2014, 13:36:26
Thanx voor de tip, zag inderdaad al op 1 van de wagens de reclame zitten, "we zijn er nu ook voor uw (brom)-fiets".

Zal het eens voorleggen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.

Rotterdammertje

• Forum gebruiker
Reactie #377 Gepost op: 6 mei 2014, 14:32:48
Citaat van: NicoHeerlen link=msg=1265232 date=1399376186
Thanx voor de tip, zag inderdaad al op 1 van de wagens de reclame zitten, "we zijn er nu ook voor uw (brom)-fiets".

Zal het eens voorleggen.

Op zich wel benieuwd naar de uitkomst, want het rode kruis is al lid van de ANWB en heeft pechhulp voor alle voertuigen "gratis". Geldt dat dan ook voor de bikes...

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
Reactie #378 Gepost op: 6 mei 2014, 14:34:11
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1265245 date=1399379568
Op zich wel benieuwd naar de uitkomst, want het rode kruis is al lid van de ANWB en heeft pechhulp voor alle voertuigen "gratis". Geldt dat dan ook voor de bikes...

Gewoon bij een lekke band met de bike even bellen met de ww-alarmcentrale, weet je het snel genoeg ;)

NicoHeerlen

• Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #379 Gepost op: 6 mei 2014, 14:38:43
Citaat van: RemRoof link=msg=1265248 date=1399379651
Gewoon bij een lekke band met de bike even bellen met de ww-alarmcentrale, weet je het snel genoeg ;)

Mijn voorkeur gaat toch liever uit naar, ter informatie even bellen. Niet als er al een probleem is met je fiets. Dit onder het mom van "beter voorkomen dan genezen"