Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151299 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #390 Gepost op: 26 mei 2014, 02:33:16
Er worden regelmatig voor allerlei zaken raamcontracten afgesloten. Praktijk is dat er weinig gebruik van worft gemaakt omdat er lokale sponsoring plaatsvindt. Of omdat men niet op de hoogte is van het raamcontract...
CN NRK


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #391 Gepost op: 12 juni 2014, 00:27:34
er zijn inderdaad heel veel raamcontracten maar heel veel afdelingen doen er niks mee ook veel afdelingen laten info van intranet links liggen bv handleiding voor biketeam.
ook zijn er best wel wat afdelingen die de laatste  statuten niet kennen waar in ook staat dat ze minder beslissing bevoegdheid zelf hebben gekregen meer bij regio en landelijke licht


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #392 Gepost op: 12 juni 2014, 00:30:37
Citaat van: treintje link=msg=1276050 date=1402525654
er zijn inderdaad heel veel raamcontracten maar heel veel afdelingen doen er niks mee ook veel afdelingen laten info van intranet links liggen bv handleiding voor biketeam.
ook zijn er best wel wat afdelingen die de laatste  statuten niet kennen waar in ook staat dat ze minder beslissing bevoegdheid zelf hebben gekregen meer bij regio en landelijke licht

Komt ook denk ik doordat het intranet niet echt overzichtelijk is en je niet zo vlug zelfstandig wat vind, pas met een zoekopdracht o.i.d. Ik gebruik het intranet weinig doordat ik er niet wijs uit wordt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #393 Gepost op: 24 juni 2014, 21:48:21
bike training HD

Een video van onze eerste trainingsdag in Friesland. Gegeven door politie bikers.
Helaas is het eerste deel, waarin we de vaardigheden tot het beheersen van de bike, niet te zien.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #394 Gepost op: 3 juli 2014, 16:14:18
In de achterhoek laatst trouwens de donkerder grijze rk broeken van profistep gezien tijdens een gewone inzet. Moet zeggen dat die er al vele maler beter uitziet dan het huidige model!


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #395 Gepost op: 3 juli 2014, 18:49:48
Er schijnen meerdere vrijwilligers te denken dat de Profistep kleding de nieuwe kleding is, maar dit is niet zo! Dat afdelingen kleding kopen die niet "legaal' is is een ding, maar dat er verkondigd wordt dat dat de officiële kleding is is niet goed. Bovendien ziet het er wezenlijk anders uit dan de bestaande kleding, waardoor je grotere verschillen krijgt. Bovendien zijn de rode kruis logo's op de kleding van profistep veel kleiner (waarschijnlijk om aan de eisen van gebruik en beperkingen in grootte te voldoen?) en dus minder goed herkenbaar.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #396 Gepost op: 3 juli 2014, 22:13:19
Mag ik een domme vraag stellen?
Waarvoor zetten jullie bike teams in? Bij welke inzetten?

Zou namelijk ook graag zoiets van de grond krijgen maar worstel een beetje met de motivering.

Groetjes,
Theo.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #397 Gepost op: 3 juli 2014, 22:16:50
Wij vooral inzetten die grotere oppervlakte hebben, een te groot oppervlakte om dit alleen lopend te doen en waar een voertuig geen optie is. Je bent daardoor sneller ter plaatse en bent minder personen kwijt (minder lopende posten). Wij willen het gaan gebruiken tijdens de grootschalige evenementen die er zijn: bevrijdingsfestival is de gehele binnenstad van Roermond. Ook tijdens de Nationale Indië herdenking: We hebben een post op het station en 2 op het terrein, er gaan pendelbussen maar veel veteranen die lopen dat stuk. Een stuk waar nu geen eerste hulp is.

Je kan sneller, in een groter gedeelte eerste hulp verlenen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #398 Gepost op: 3 juli 2014, 22:22:20
Duidelijk. Ik zal eens graven in mijn geheugen welke inzetten er bij ons in aanmerking komen...
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #399 Gepost op: 3 juli 2014, 22:23:06
En mogelijke verhuur aan de regio (met bikers erop natuurlijk verhuren) ;)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel