De politie gebruikt de fiets toch iets anders dan het Rode Kruis. Ik denk dat de politie wel het uiterste uit hun vervoermiddel moeten kunnen halen, maar bij het Rode Kruis speelt dat gewoon wat minder. De politie leert met vallen en opstaan hoe je van een trap af moet fietsen, wij leren dat gewoon niet en zijn (ook vanwege de staat van de fietsen) niet van plan om uberhaupt te vallen
Het heeft ook een beetje te maken met de risico's die je wilt nemen, en ik kan je nu al vertellen dat het Rode Kruis biketeam een stuk defensiever zal rijden dan de politie. Het vereiste basisniveau voor fietsbeheersing hoeft dan ook minder hoog te liggen dan bij de politie.
Het is wel zo dat in het team nu alleen ervaren mountainbikers zitten, dus we onderschatten de mountainbike niet (het is écht anders dan een gewone fiets) maar een aparte opleiding is wellicht een beetje teveel van het goede.
Maar goed, dit topic neemt gelijk weer zo'n negatieve wending
Onze eerste optredens zullen plaatsvinden bij de Fortis Marathon en bij de Bloesemtocht. Allebei evenementen over een groot terrein verspreid met tienduizenden deelnemers/bezoekers. We beginnen dus gelijk al goed! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat.