Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151359 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #260 Gepost op: 14 juli 2012, 13:00:33
De kleding die nu gemaakt word door Moderna is de officiële bikekleding volgens de richtlijnen van het Nederlands Rode Kruis. Andere bikekleding is dus niet officieel.

Wat betreft de helm, deze word idd niet geleverd door Moderna maar deze hebben wij al eerderaangeschaft en bestickerd met het nrk-logo.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #261 Gepost op: 14 juli 2012, 13:40:32
De kleding die nu gemaakt word door Moderna is de officiële bikekleding volgens de richtlijnen van het Nederlands Rode Kruis. Andere bikekleding is dus niet officieel.

Wat betreft de helm, deze word idd niet geleverd door Moderna maar deze hebben wij al eerderaangeschaft en bestickerd met het nrk-logo.
En de grijze broek?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #262 Gepost op: 14 juli 2012, 20:56:21
En de grijze broek?

Is dus blijkbaar een grijze fietsbroek...

Overigens jammer dat de officiele lijn zo laat is. Er zijn nu afdelingen die bikekleding hebben laten ontwikkelen, overigens zeer mooi en praktisch.

RemRoof (vanaf de vierdaagse :))
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #263 Gepost op: 16 juli 2012, 00:41:07
De grijze broek word alleen aangepast voor op de fiets, dus klittenband aan de onderkant waarmee je hem strak om je been kan zetten. (geen foto helaas, broek was nog in de maak)
Maar Moderna heeft er zeker tijd en aandacht aan besteed dus belooft wat.

Dat andere afdelingen zelf kleding hebben laten maken is logisch maar aan de andere kant, wij wachten er ook 2 jaar op ondanks dat we een biketeam hebben wat veel word ingezet. Geduld is een schone zaak zeg ik altijd maar.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #264 Gepost op: 16 juli 2012, 01:19:09
De kleding die nu gemaakt word door Moderna is de officiële bikekleding volgens de richtlijnen van het Nederlands Rode Kruis. Andere bikekleding is dus niet officieel.

Wat betreft de helm, deze word idd niet geleverd door Moderna maar deze hebben wij al eerderaangeschaft en bestickerd met het nrk-logo.

Ah, het NRK heeft dan eindelijk t licht gezien..... beter laat dan nooit....

overigens zal het weinig uitmaken of je in een officiele outfit een rondje fietst of in een onofficiele, het fietsen zelf blijft hetzelfde  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #265 Gepost op: 16 juli 2012, 10:44:18
De grijze broek word alleen aangepast voor op de fiets, dus klittenband aan de onderkant waarmee je hem strak om je been kan zetten. (geen foto helaas, broek was nog in de maak)
Maar Moderna heeft er zeker tijd en aandacht aan besteed dus belooft wat.

Dat andere afdelingen zelf kleding hebben laten maken is logisch maar aan de andere kant, wij wachten er ook 2 jaar op ondanks dat we een biketeam hebben wat veel word ingezet. Geduld is een schone zaak zeg ik altijd maar.
Hebben jullie het idee in de groep gegooid of zijn jullie hoger op gaan vragen wat de mogelijkheden waren? ik ben zelf bezig met wat op te zetten namelijk.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #266 Gepost op: 16 juli 2012, 12:30:36
Er was/is een werkgroep voor de Bikekleding, opgezet vanuit Landelijk Kantoor. Deze kleding is dus de officiële kledinglijn die straks alle afdelingen kunnen bestellen voor hun biketeam (via de website van Moderna waar je ook de andere kleding besteld)
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #267 Gepost op: 16 juli 2012, 12:34:54
Er was/is een werkgroep voor de Bikekleding, opgezet vanuit Landelijk Kantoor. Deze kleding is dus de officiële kledinglijn die straks alle afdelingen kunnen bestellen voor hun biketeam (via de website van Moderna waar je ook de andere kleding besteld)
Oke en de opzet van het biketeam zelf dan? hoe kwamen jullie op het idee en aan de fietsen
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #268 Gepost op: 16 juli 2012, 12:51:43
Euh, ikzelf ben er later pas bijgekomen. Volgens mij was afd. Tilburg de eerste. De fietsen zijn gesponsord evenals de bestickering.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #269 Gepost op: 16 juli 2012, 12:55:52
Euh, ikzelf ben er later pas bijgekomen. Volgens mij was afd. Tilburg de eerste. De fietsen zijn gesponsord evenals de bestickering.
Kijk oke, hetzelfde idee had ik ook bestickering heb je daar een adres van waar dat gedaan word?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge