Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151276 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #150 Gepost op: 9 januari 2010, 18:13:01
In navolging van Utrecht, beschikt nu ook RK Tilburg over een biketeam:

Rode Kruis bikers Tilburg geslaagd

Rode Kruis Tilburg e.o. is sedert zondag 13 december 2009 een professioneel opgeleid Bike Team rijker. De derde en laatste opleidingsdag werd afgesloten met een examen. De politiebikers van Team Tilburg-West verzorgden de opleiding. De twaalf geslaagde bikers ontvangen binnenkort een certificaat.

"De zware bike-opleiding die de politie krijgt, gaat voor een Rode Kruis eerste hulpverlener te ver", laat Karien Vissers namens het Rode Kruis weten. "Maar weten hoe je een noodstop maakt, snel van en op je bike springt, dat zijn vaardigheden die je onder de knie moet hebben als lid van het Rode Kruis Bike Team."
De afgelopen maanden trainden de Rode Kruisbikers onder leiding van politiebikers van Team Tilburg-West.
Afgelopen zondag gingen ze op examen. Ze reden diverse parcoursen op het terrein van de Universiteit van Tilburg, waar ze hulp verleenden aan Lotusslachtoffers.
Een ander onderdeel was een reanimatieoefening.

Begin 2009 ging Rode Kruis Tilburg e.o. van start met het Bike Team. Vissers: "Er is hard gewerkt aan uniforme kleding en goed geoutilleerde fietsen.
Nu ook de opleiding is afgerond, beschikt afdeling Tilburg als één van de eerste Rode Kruisafdelingen in Nederland over een professioneel opgeleid biketeam.
Dit team kan ingezet worden tijdens grote evenementen. Dat gebeurde afgelopen jaar al twintig keer. De aanvragen nemen nog steeds toe.

bron: www.bikepatrol.nl
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #151 Gepost op: 10 januari 2010, 09:58:24
In navolging van Utrecht, beschikt nu ook RK Tilburg over een biketeam:

Rode Kruis bikers Tilburg geslaagd

Rode Kruis Tilburg e.o. is sedert zondag 13 december 2009 een professioneel opgeleid Bike Team rijker. De derde en laatste opleidingsdag werd afgesloten met een examen. De politiebikers van Team Tilburg-West verzorgden de opleiding. De twaalf geslaagde bikers ontvangen binnenkort een certificaat.

"De zware bike-opleiding die de politie krijgt, gaat voor een Rode Kruis eerste hulpverlener te ver", laat Karien Vissers namens het Rode Kruis weten. "Maar weten hoe je een noodstop maakt, snel van en op je bike springt, dat zijn vaardigheden die je onder de knie moet hebben als lid van het Rode Kruis Bike Team."
De afgelopen maanden trainden de Rode Kruisbikers onder leiding van politiebikers van Team Tilburg-West.
Afgelopen zondag gingen ze op examen. Ze reden diverse parcoursen op het terrein van de Universiteit van Tilburg, waar ze hulp verleenden aan Lotusslachtoffers.
Een ander onderdeel was een reanimatieoefening.

bron: www.bikepatrol.nl
Ik wil niet veel zeggen maar om 3 dagen opleiding en maanden oefenen in (laat me niet lachen De zware bike-opleiding die de politie krijgt) volgens mij heeft ieder KIND ook leren fietsen en  (OJA op de LAGERE SCHOOL kreeg je ook een certificaat als je kon Fietsen dus of je daar nu zo'n ophef over moet maken dat je een CERTIFICAAT krijgt nou gefeliciteerd  ;D ;D ik persoonlijk zou me diep schamen en het nooit aan iemand laten zien als ik nu nog zo'n papiertje zou krijgen) heeft ook wel een van een trap afgereden of er tegen op. en daar gaan we dan geld tegen aan gooien om mensen te leren fietsen  Sorry dat ik het zo zeg maar elke sukkel kan dat snel op en afstappen, noodstop maken .

Maar dat het wel makkelijk is in somige gevallen daar ben ik het wel weer mee eens. Wij van het OK. ASD kijken al langer wat voor ons het makkelijkste is Lopen, Fiets. Scooter of de auto en we gaan zeker geen opleiding volgen voor de fiets of scooter.
Dus echt iets nieuws is het ook niet
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #152 Gepost op: 10 januari 2010, 22:07:53
Ik wil niet veel zeggen maar om 3 dagen opleiding en maanden oefenen in (laat me niet lachen De zware bike-opleiding die de politie krijgt) volgens mij heeft ieder KIND ook leren fietsen en  (OJA op de LAGERE SCHOOL kreeg je ook een certificaat als je kon Fietsen dus of je daar nu zo'n ophef over moet maken dat je een CERTIFICAAT krijgt nou gefeliciteerd  ;D ;D ik persoonlijk zou me diep schamen en het nooit aan iemand laten zien als ik nu nog zo'n papiertje zou krijgen) heeft ook wel een van een trap afgereden of er tegen op. en daar gaan we dan geld tegen aan gooien om mensen te leren fietsen  Sorry dat ik het zo zeg maar elke sukkel kan dat snel op en afstappen, noodstop maken .

Maar dat het wel makkelijk is in somige gevallen daar ben ik het wel weer mee eens. Wij van het OK. ASD kijken al langer wat voor ons het makkelijkste is Lopen, Fiets. Scooter of de auto en we gaan zeker geen opleiding volgen voor de fiets of scooter.
Dus echt iets nieuws is het ook niet

En jij bent degene die zich druk maakt om de verstandhouding tussen EHBO'ers van verschillende diensten? ::)
(zie ander topic)

Met zo'n instelling /houding verbaast me dat geenszins...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #153 Gepost op: 11 januari 2010, 19:20:53
Het maakt mij niks uit welk Kruis het nu is maar alleen al een curcus om te fietsen dat vind ik nu van de zotte wat volgt curcus hoe je moet lopen

en het heeft niks te maken over de personen die dit gehaald hebben
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #154 Gepost op: 11 januari 2010, 23:06:34
Het maakt mij niks uit welk Kruis het nu is maar alleen al een curcus om te fietsen dat vind ik nu van de zotte wat volgt curcus hoe je moet lopen

en het heeft niks te maken over de personen die dit gehaald hebben  
.......


Mja, ik ben in ieder geval wél erg blij dat deze cursus er is, en mijn felicitaties aan de geslaagden. Weet uit eigen ervaring hoe het is om met vele kilo's bepakking op een mountainbike door een overvolle stad te fietsen. ;)
Arts  www.alphalog.nl


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #155 Gepost op: 12 januari 2010, 18:53:12
Ik kan je uit eigen ervaring veel vertellen over de bepakking ben zelf ooit Bromfietscourier geweest en toen reden we nog op Honda MT5's vast rek achterop mobie er bovenop (bij elkaar ongeveer 20kg) en een 50CC Snel er onder en met 85KM/pu door de stad rijden en dan nog je tassen vol doosjes pakjes enveloppen (dit woog meer dan een tas met Verbandmiddelen)  maar nooit een curcus gehad ervoor en ook daar reden we van trappen af en op en noodstoppen maken.
en dan praat ik over de periode 1984 t/m 1988 dus ja ik zat ook met de 2 elfstedentochten op de brommer door weer en wind regen en hitte
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #156 Gepost op: 13 januari 2010, 14:20:48
Hoi iedereen,

Onze afdeling draait regelmatig (middel)grote inzetten w.b. opppervlakte van het terrein, en er wordt vanuit de afdeling besloten of er als extra materiaal, 2 stuks atb meegaan, die of als post op "route"zijn of in geval van een melding bij de hoofdpost meegepakt kunnen worden, regelmatig is het combi van looppost/voertuig of fietspost/looppost...afhankelijk van soort melding/indicatie, maar dat spreekt voor zich.

met vriendelijke groeten,

pim


lac_mich

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Reactie #157 Gepost op: 14 januari 2010, 10:47:14
Afdeling Velsen van het Nederlandse Rode Kruis neemt op 27 april 2009 een Bike team in gebruik. Het Bike team wordt gesponsord door de firma Mobike (hoofdsponsor en sponsor van de Bikes) en de firma Graphic Sign (sponsor van onder andere de belettering). De Bikes zijn gespoten en beletterd naar de Nederlandse Rode Kruis norm. Tevens zijn de sponsoren logo's op de geplaatst op onze Bikes.

De fietsende EHBO-posten zijn voorzien van eerste hulpmiddelen en een AED. Zo kunnen ze snel en adequaat hulp bieden waar dit nodig is, eventueel opgevolgd door deskundige hulp van het Ambulance personeel. (Ambulance personeel in Regio Kennemerland hebben ook een biketeam: http://www.ravregio12.nl/wagenpark/12-361tm12-364.htm)

Onze Bikes van NRK afdeling Velsen zijn uitgerust met eigen VBD-roepnummers de 36.50-5 & 36.50-6. Beide fietsen hebben dan ook tijdens inzet beide een portofoon. Deze word ten allertijden gedragen met een portoonholster aan de riem met bij behoordende oortjes.( Oortjes die ook de beveiliging bedrijven dragen.). Wij zagen overal in het land met portfoons om de nek fietsen. Dat is erg lastig fietsen vinden wij! De team die in ingezet is, werkt samen als 1 team. Maar wel ieder los van elkaar opgeroepen kunnen worden. Zo ook hebben zij fluitjes om door drukke mensen massa opvallend ruimte scheppen.





Meer foto's van Biketeam Velsen:
http://www.rodekruisvelsen.nl/index.php/fotos/fotoalbum

Meer informatie over Biketeam Velsen:
http://www.rodekruisvelsen.nl/index.php/afdeling/bike-team-velsen

Groetjes Mich
Met vriendelijke Groet,  Michel..


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #158 Gepost op: 14 januari 2010, 12:41:25
Ziet er goed uit :) Toevallig qua bestickering naar ons Utrechtse model gekeken? ;)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #159 Gepost op: 19 januari 2010, 18:07:16
Mooie fietsen O0

Nou ben ik benieuwd hoe jullie die tassen (overzichtelijk) hebben ingedeeld, zou iemand miss. een fototje kunnen maken? :)  

Joost