Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151607 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

lac_mich

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Reactie #160 Gepost op: 19 januari 2010, 18:43:24
Tuurlijk, ga ik van de week even doen!  :D Dan komen ze hier op de forum! ;)
Met vriendelijke Groet,  Michel..


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #161 Gepost op: 30 april 2010, 18:19:47
Recentelijk heeft het biketeam van Utrecht bijstand geleverd aan Den Haag. Ook het NRK Den Haag is bezig met het oprichten van een biketeam en Utrecht is daar tijdens de Duinmarsen samen met collega's van Den Haag op de fiets gestapt. Tijdens hun inzet hebben wij nog bijstand kunnen verlenen toen wij, vlak na aankomst van de politie, onverwacht stuitten op een ongeval letsel, zie hieronder. Daarmee werd het nut van surveillerende medische bikers maar weer eens aangetoond.



(slachtoffer en ambu waren ten tijde van het fotomoment reeds vertrokken richting SEH)


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #162 Gepost op: 17 mei 2010, 20:05:55
Bike teams Velsen in actie bij de Giro d’Italia!         
Zaterdagmiddag was het Bike team Velsen op het zeer drukke museumplein in Amsterdam aanwezig bij de proloog van de Giro d’Italia 2010.
 
Groot was de medewerking en waardering van de, in grote getale aanwezige, politie, beveiligers en verkeersregelaars. Ook het massaal aanwezige publiek reageerde enthousiast op de bikers. Toeristen wilden maar wat graag op de foto met onze bikers die zich dit aangenaam lieten welgevallen. Gelukkig deden er zich weinig of geen ongelukken voor en heeft het team dus nauwelijks in actie hoeven komen en hebben ze ook nog even kunnen meegenieten van dit bijzondere spektakel! Eens te meer heeft het bike team bewezen door hun mobiliteit een groot gebied te kunnen bestrijken en snel ter plaatse te zijn als dat nodig is.


Bron: www.rodekruisvelsen.nl
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #163 Gepost op: 18 mei 2010, 08:57:53
De Bike-teams hebben zeker nut, maar... Ik vind de standaardkleding van het Rode Kruis erg ongeschikt voor dit werk: De grijze broek is breed en fladdert makkelijk in de ketting (en kettingsmeer komt er moeilijk uit, weet ik). De broek zelf geeft 0 bescherming bij een val. De trui/jas/bodywarmer zij over het algemeen te groot en te zweterig om lekker in te kunnen fietsen. Last but not least: De portohoesjes zijn een regelrecht gevaar voor je oog: ze zwabberen rond met de antenne op ooghoogte.

Hoe lossen de afdelingen die met biketeams werken dit op?
Arts  www.alphalog.nl


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #164 Gepost op: 18 mei 2010, 10:57:52
De Bike-teams hebben zeker nut, maar... Ik vind de standaardkleding van het Rode Kruis erg ongeschikt voor dit werk: De grijze broek is breed en fladdert makkelijk in de ketting (en kettingsmeer komt er moeilijk uit, weet ik). De broek zelf geeft 0 bescherming bij een val. De trui/jas/bodywarmer zij over het algemeen te groot en te zweterig om lekker in te kunnen fietsen. Last but not least: De portohoesjes zijn een regelrecht gevaar voor je oog: ze zwabberen rond met de antenne op ooghoogte.

Hoe lossen de afdelingen die met biketeams werken dit op?

Wat betreft de porto: Ikzelf heb de porto gewoon aan me riem hangen met een een beveiligingsoortje. Werkt Prima.
De trui/bodywarmer: Is prima om met dit weer in te fietsen, zomers is de polo prima!

De broek: Hopeloos.. Maar we zijn er mee bezig om fietskleding aan te schaffen. Tot die tijd draag ik me broek in me schoenen (Heb hoge schoenen)
De jas is idd te lang, deze heb ik nog niet gedragen tijdens een fiets inzet. (zie foto bovenstaand bericht)
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #165 Gepost op: 18 mei 2010, 11:51:06
Gek he dat afdelingen zelf kleding gaan bestellen.
Dit resulteerd bij ons iedergeval in een werkjas (pilotjack) die wel goed zit en niet te lang is en een mooi werkoverhemd.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #166 Gepost op: 18 mei 2010, 12:23:29

bron www.hulzebos.nl

broekklemmen kan je je uiteinde van de broek opklemmen werkt heerlijk op wielrenfiets met spijkerbroek
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #167 Gepost op: 18 mei 2010, 14:45:11
Citaat
Last but not least: De portohoesjes zijn een regelrecht gevaar voor je oog: ze zwabberen rond met de antenne op ooghoogte.

Ik vindt dat soort hoesjes standaard al uie... laat staan op de fiets...Ook niet bepaald prettig als de antenne in je neusgat blijft steken ;D, één keer geprobeerd... sinds dien blijft hij lekker aan mijn riem/koppel hangen :)  

Gek he dat afdelingen zelf kleding gaan bestellen.
Dit resulteerd bij ons iedergeval in een werkjas (pilotjack) die wel goed zit en niet te lang is en een mooi werkoverhemd.

Heb je daar wat beelden van? ;)


bron www.hulzebos.nl

broekklemmen kan je je uiteinde van de broek opklemmen werkt heerlijk op wielrenfiets met spijkerbroek

Liever gewoon bikerkleding denk... en bij de reddingsbrigade mogen de normale werkbroeken(zal zo ongeveer hetzelfde model zijn, denk ik) ook wel iets steviger en (niet dat ik daar last van heb 8)) iets vrouwvriendelijker ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #168 Gepost op: 18 mei 2010, 14:53:53
Welk portohoesje heb jij aan je riem hangen?

Eind deze maand weer een paar grote inzetten, zal is kijken of ik dan een plaatje kan schieten


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #169 Gepost op: 18 mei 2010, 16:09:19
Hoe lossen de afdelingen die met biketeams werken dit op?

Op onderstaande foto van Ger@rd zie je de oplossing die RK Utrecht heeft bedacht.
Overigens vind ik het RK uniform sowieso niet meer van deze tijd. Er moet toch wel minimaal fluoriscerend geel of oranje in zitten.
Zeker op de MTB is dat extra beetje opvallendheid - ook voor de eigen veiligheid - niet verkeerd.

Op tweede paasdag is het NRK biketeam van Utrecht in actie geweest tijdens de Jaarbeurs marathon. Inclusief het nieuwe out-fit.


Foto: Me  :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s