Mountainbike teams Rode Kruis

Auteur Topic: Mountainbike teams Rode Kruis  (gelezen 151291 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #200 Gepost op: 3 september 2010, 18:12:18
, deze fietsen fietsen erg zwaar daarom kunnen veel vrijwilligers niet niet fietsen door 'ouderdom' ect.

Ouderen die niet op een zware fiets kunnen fietsen, zullen het ook niet makkelijk hebben op een mountainbike! Denk alleen maar de hoge opstap (meeste mountainbikes hebben een stang) en de zithouding. Ik denk dat een 'gewone' fiets dan makkelijker is!


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #201 Gepost op: 3 september 2010, 19:49:40
Ouderen die niet op een zware fiets kunnen fietsen, zullen het ook niet makkelijk hebben op een mountainbike! Denk alleen maar de hoge opstap (meeste mountainbikes hebben een stang) en de zithouding. Ik denk dat een 'gewone' fiets dan makkelijker is!

Nou de jeugd heeft ook wel aardig wat moeite met deze fiets(en) omdat ie groop lomp en zwaar is..

Met de mountainbike kun je je veel makkeliljker redden omdat ie ook veeel lichter is!

Thnx! ik wacht het af, de Afdeling schaft namelijk zelf geen fietskleding aan omdat dit landelijk geregeld zou worden al hoor ik 2012 voorbijkomen vanuit het bestuur.

Er is afgelopen tijd wel een test geweest met fietsbroeken, hoe dit afgelopen is kon hij me niet vertellen. Ook heeft hij verder niets gehoord over hoe en wat verder! als er meer schot in de zaak komt zal ik het weer ven melden!:)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #202 Gepost op: 4 september 2010, 13:35:26
Met de mountainbike kun je je veel makkeliljker redden omdat ie ook veeel lichter is!

Ik zie zelf het voordeel van mountainbikes ook wel in, maar ik zie daar niet snel de 'oudere garde' (55+) op fietsen!
Voor de jeugd is een mountainbike natuurlijk ook wel in het voordeel.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #203 Gepost op: 4 september 2010, 20:15:21
Ik zie zelf het voordeel van mountainbikes ook wel in, maar ik zie daar niet snel de 'oudere garde' (55+) op fietsen!
Voor de jeugd is een mountainbike natuurlijk ook wel in het voordeel.

Ouderdom komt met gebreken.. dus je moet accepteren dat je niet alles meer kan als 'vroeger' als je 55+ bent zeg maar.. Er zijn ook weinig tot geen chauffeurs van de oude grarde hier..

En of ze nu niet op de zware fiets kunnen of de mountainbike maakt voor hun geen verschil, maar voor de 'snelle' (jonge) fietsploeg met een grote/lompe fiets kom je ook nergens..
Vandaar dat ik voor een mountainbike-team ben.. Maar voorals nog gaat het hier niet lukken....
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #204 Gepost op: 18 oktober 2010, 18:28:48
Nog plaatje van het biketeam RK Utrecht Midden met de mooie rood-gele jacks



Indien forumleden zich herkennen en het origineel formaat foto wensen > stuur even een PM O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #205 Gepost op: 18 oktober 2010, 20:02:49
Rode Kruis bike team Tilburg

leuk filmpje

LET OP: geen mountainbikes maar crosshybrides op het moment dat ze op het festivalterrein fietsen
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #206 Gepost op: 21 oktober 2010, 14:39:29
Rode Kruis bike team Tilburg

leuk filmpje

LET OP: geen mountainbikes maar crosshybrides op het moment dat ze op het festivalterrein fietsen
Wel slecht zichtbare jassen.. Kan KLM-kleding niks leveren dat voldoet?


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #207 Gepost op: 21 oktober 2010, 14:56:24
Rode Kruis bike team Tilburg

leuk filmpje

LET OP: geen mountainbikes maar crosshybrides op het moment dat ze op het festivalterrein fietsen
Inderdaad een leuk filmpje!

Ik neem aan dat die mevrouw in de blauwe jas, in het begin, een RK'ster is?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #208 Gepost op: 21 oktober 2010, 16:08:58
Wel slecht zichtbare jassen.. Kan KLM-kleding niks leveren dat voldoet?

Of gewoon een voorbeeld nemen aan afdeling Utrecht ipv het wiel opnieuw uit te vinden  :)


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #209 Gepost op: 21 oktober 2010, 18:15:23
Of gewoon een voorbeeld nemen aan afdeling Utrecht ipv het wiel opnieuw uit te vinden  :)

Kun je ook nog ergens iets van een broek bestellen dan ofzo?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar