Helft reddingsbrigadiers geconfronteerd met geweld

Auteur Topic: Helft reddingsbrigadiers geconfronteerd met geweld  (gelezen 4485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2006, 12:12:25
Ik had al gereageerd op het Reddingsnet forum maar omdat hier tenslotte weer andere mensen lezen nogmaals mijn reactie.
Het is een algemene tendens dat mensen assertiever worden en helaas heeft niet iedereen de geestelijke vermogens om fatsoenlijk met elkaar om te gaan.

Ik wil niet recht praten wat krom is. Alleen iets ter overweging.
Als 2 brigadepatrouilles met mensen onder de 20 afzonderlijk een aanvaring hebben met een oudere meneer met een bootje op het strand en een ouder lid met die zelfde meneer een praatje maakt en met een vriendelijke handdruk uit elkaar gaan, zou het dan alleen aan die meneer liggen?
Zou het er ook aan kunnen liggen dat jongeren die voor toezichthoudende taken worden ingezet te weinig bagage hebben t.a.v. mensenkennis en omgangs-/ communicatievormen in het algemeen en crisisbeheersing in het bijzonder?
Ik denk dat er dus mogelijk ook een taak ligt t.a.v. selectie van personeel en opleiding.

Ook ik denk dat de Quickscan de basis ontbeert en heb daarom NIET aan hieraan meegedaan, zeker met de brede opbouw aangaande leeftijd is de ervaringswereld heel verschillend en vrees dus dat de uitkomsten van dit onderzoekje niet representatief zijn.

Kees  8) , die tegen amerikanisatie in het algemeen is en strafverzwaring in het bijzonder.

Kees, wat ben ik het weer met je eens (al weet ik niet of dat echt helpt ;D ).

Echter het gevaar van deze redenering is de voorspelbare reactie: "OH, DUS NU LIGT HET ALLEMAAL INEENS AAN ONS!!! >:("

Nee, de oorzaak van de agressie niet. Het in de hand houden echter ervan wel. Niet alles is op te lossen, maar de kans op escalatie neemt toe en af afhankelijk van de manier waarop je met geweldsdreiging omgaat.

Beweren dat jij geen faktor van betekenis hierin bent doet jezelf tekort.

Henk

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2006, 14:40:01
Niks gemist hoor ik al, ik snap alleen niet waarom ze voor rescue 3īs als bijstandeenheid hebben gekozen ipv een rescue 2. Voor het vevoer van slachtoffer is deze veel beter geschikt. De diepgang scheeld volgens mij niet veel tussen de vaartuigen, en het gewicht is ook bijna gelijk. De R3 komt sneller in plannee, maar dat heb je niet nodig. Persoonlijk vind ik de R2 ook beter varen met golven. Maar dat komt misschien door gewenning. Is er misschien een groot prijs verschil????? Wie legt mij de keuze uit!

Verkeerde topic??  ::) :D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2006, 17:14:33
Verkeerde topic??  ::) :D

Nee, het gaat over het geweld waarmee de R2 door de golven klieft ::)

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2006, 01:53:29
Ik denk ook dat het in veel gevallen ligt aan een stuk opleding over hoe om te gaan met dergelijke zaken, veel opmerkingen negeren en waar nodig bijsturen. Fysiek geweld heb ik nog niet meegemaakt maar verbaal geweld merk je wel steeds meer. De vraag is of je dit als probeel moet zien of gewoon moet negeren. Met negeren los het makkelijste het probleem op maar kan ook moeite kosten.

9910001
9910001

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2006, 11:56:04
Kan iemand me vertellen of de leeftijd van de melder werd meegenomen in het onderzoekje?
Overigens denk ik niet dat je verbaal geweld moet negeren. Degene die reageert vanuit een frustratie ziet zichzelf niet graag genegeerd. In het kort, geef iemand aandacht, toon respect, blijf fatsoenlijk, wees duidelijk en blijf bij je standpunt maar verlang ook redelijkheid van de ander.
Als men in discussie wil, leg uit dat daarvoor de tijd ontbreekt en nodig die persoon evt. uit op je post.

Kees  8)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 27 oktober 2006, 12:14:12
Je kan niet overal op ingaan, maar negeren heeft mogelijk een averechts effect als het gaat om een poging mee te tellen en een
stempel op de gebeurtenis te zetten (het plasje tegen de boom).

Dat komt vaak voort uit fustratie en die wordt groter als men zich genegeerd wodt, hier werkt zelfs een vriendelijke, begrijpende blik beter, zelfvertrouwen uitstralen is wel belangrijk. En (dat wordt vaak vergeten): geef ze wat te doen.

Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2007, 17:04:32
Kwestie van je publiek opvoeden??  :D

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
[img]/img]