Vraag m.b.t. waterongeval Texel 10-11-2006

Auteur Topic: Vraag m.b.t. waterongeval Texel 10-11-2006  (gelezen 12842 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #20 Gepost op: 15 november 2006, 10:47:50
Daarnaast zit je als duiker dan nog met een ander probleem, na een stuk vliegen mag je enige tijd niet duiken en vice versa. Heeft mert drukverschillen te maken.

Als ik me de cursus goed herinner mag je na duiken op een x diepte de volgende 8 uur niet vliegen.
Anders om, eerst vliegen dan duiken is geen geen probleem
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Bubbelaar

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2007, 01:49:43
Voor een uitruk naar Texel gaan wij duikers (581, ex-678) gewoon net als de toeristen met de boot  :D
Dit geldt overigens ook voor een ambulance, er staan er wel op Texel maar als er behoefte is aan meer, dan gaan deze ook met de TESO mee.
Ook wordt 'snachts de TESO bemanning op geroepen om uit te varen als iemand naar het vaste land moet voor medische behandeling ..  :-\

Overigens mogen wij na het duiken wel met de heli mee vliegen, deze heli vliegt indien nodig zo laag dat er geen problemen ontstaan met eventuele drukverschillen.
Maar een SAR (heli) alarm heeft een uitruk tijd van maximaal een uur, ik denk dat de boot die ieder kwartier vertrekt sneller is.