In welke tak werk jij bij de brandweer?

Auteur Topic: In welke tak werk jij bij de brandweer?  (gelezen 3871 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Gepost op: 24 oktober 2006, 17:39:44
Ik ben benieuwd of hier naast de 'normale' beroeps en vrijwilligers ook brandweer mensen van defensie meelezen. Vandaar deze poll.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2006, 14:16:16
partime brandweer?

je bedoelt denk ik de al "eeuwenoude" vrijwilligers? dit is voor een ieder beter leesbaar!

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2006, 17:27:11
partime brandweer?

je bedoelt denk ik de al "eeuwenoude" vrijwilligers? dit is voor een ieder beter leesbaar!
Ja die bedoel ik, maar ik begreep dat de brandweer (in ieder geval in Heerenveen) liever niet over vrijwilligers spreekt omdat dat juist bij de burger een 'verkeerde' indruk wekt. Omdat het enige vrijwillige eraan is dat je erbij gaat, daarna zijn opleiding en oefenen e.d. verplicht en niet meer vrijwillig.
En ik neem eigenlijk aan dat degenen die zelf parttime brandweermens zijn het zelf wel begrijpen.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2006, 00:43:19
partime brandweer?

Je zegt het al, eeuwen oud!   Ik vind, en vele met me dat je daar vandaag de dag niet meer over kan/mag spreken. Daarom is de  partimer een veel betere woordkeuze  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2006, 08:52:51
Je zegt het al, eeuwen oud!   Ik vind, en vele met me dat je daar vandaag de dag niet meer over kan/mag spreken. Daarom is de  partimer een veel betere woordkeuze  ;)
je zou voor de gein is moeten vragen aan een willekeurig iemand zonder brandweerkennis of hij part-timer wil worden bij de brandweer. Wedden dat ze zeggen nee we hebben al een baan! Als je vraagt wil je vrijwilliger worden bij de brandweer, weet iedereen gelijk wat er bedoeld wordt.............. ;)

Jelmer

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2006, 09:32:26
... Als je vraagt wil je vrijwilliger worden bij de brandweer, weet iedereen gelijk wat er bedoeld wordt.............. ;)

Ja maar dan nog is het voor de burger niet duidelijk, als je verteld dat de brandweer de oefen- en uitruk uren betaald krijgt staan nog ze met hun oren te klapperen.

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2006, 18:08:22
betaald?

krijgen een kleine vergoeding!!!!!!!!!!!

Jelmer

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2006, 22:37:40
dat verschilt dus kennelijk per gemeente.

Maar de parttimers van Heerenveen, krijgen een in mijn ogen goede vergoeding voor de oefen en uitrukuren. Als een aantal een paar uur in de weer zijn voor de brandweer hebben ze meer verdient dan die dag op hun eigen werk hoor ik weleens.

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2006, 23:17:33
Ik zit bij de bedrijfsbrandweer van Total Raffinaderij Vlissingen en bij de vrijwillige (part-time) van Terneuzen..

Groeten Robert
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2006, 19:52:58
dat verschilt dus kennelijk per gemeente.

Maar de parttimers van Heerenveen, krijgen een in mijn ogen goede vergoeding voor de oefen en uitrukuren. Als een aantal een paar uur in de weer zijn voor de brandweer hebben ze meer verdient dan die dag op hun eigen werk hoor ik weleens.

bedragen verschillen niet per gemeente!
voor normale mensen met een fulltime baan die met een paar uur bij de brw net zoveel verdienen als bij de gewone baas wil ik wel eens weten wat voor werk ze doen!

de vergoeding die er is is ook ter compensatie van de uren die je bij je baas we bent. en nee niet iedere baas zegt ga jij maar lekker naar de brandweer en de uren blijf ik gewoon betalen!