In welke tak werk jij bij de brandweer?

Auteur Topic: In welke tak werk jij bij de brandweer?  (gelezen 3870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

j@n

• Junior gebruiker
  • **
    • mijn website
Reactie #10 Gepost op: 5 november 2006, 22:11:46
bedragen verschillen niet per gemeente!
voor normale mensen met een fulltime baan die met een paar uur bij de brw net zoveel verdienen als bij de gewone baas wil ik wel eens weten wat voor werk ze doen!

de vergoeding die er is is ook ter compensatie van de uren die je bij je baas we bent. en nee niet iedere baas zegt ga jij maar lekker naar de brandweer en de uren blijf ik gewoon betalen!

er is een landelije richtlijn voor betalingen. die mag overigens wel eens op zijn kop. net zoals andere zaken bij de vrijwilligers. zoals opleidingen en oefeningen. er is helemaal geen vrijwilligheid meer. en alles wordt door anderen beslist. ook de salarisen. ook de positie van de vrijwilligers op het moment van regionalisering is in het geheel niet duidelijk.  btw: er wordt binnenkort een poging gedaan de vrijwilligers landelijk te organiseren. een website hiervoor komt komende week in de lucht. Voor diegene die belangstelling heeft: even opletten. de link zal hier vanzelf opduiken. het is een intiatief van het korps van zwartewaterland, en ik hoop van harte dat het lukt.
hij die inspireerd tot goede daden is groter dan wie ze volbrengt.  tora

Bart S

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 5 november 2006, 22:42:54
Maarre..... zullen we het weer over de poll hebben? ;D

j@n

• Junior gebruiker
  • **
    • mijn website
Reactie #12 Gepost op: 6 november 2006, 11:05:13
ja. sorry.   ik zal tzt een nieuwe topic openen daarvoor.
 ::)

btw: ik doe objectpreparatie. 8)

LindaB

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 november 2006, 14:35:08
Ik zit zelf bij de vrijwillige brandweer. En ja, ik zeg wel dat ik bij de vrijwillige brandweer zit. Klopt wel dat er veel verplichtingen zijn, maar ik zie het niet als een parttime baan, maar echt als mijn hobby. Wij krijgen alleen de uitruk uren betaald dus geen oefeningen e.d. Dus voor het geld hoef je het zeker niet te doen bij ons. En van mij hoeft er ook niet meer betaald te worden omdat ik dan bang ben dat mensen alleen voor het geld bij de brandweer komen en komen oefenen. Laat het maar lekker een echt hobby blijven.

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2006, 17:28:49
Zou diegene die luchtmacht heeft gestemt mij een PM willen sturen. Ik heb namelijk een aantal vragen omdat ik zelf misschien ook die kant op wil...  :)

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #15 Gepost op: 7 november 2006, 10:00:39
Ik ben benieuwd naar hoeveel korpsen spreken over partimers en hoeveel korpsen nog spreken over vrijwilligers.
Volgens mij is de meest gangbare term nog steeds "vrijwillige brandweer".
Naa mijn idee spreek het over "fulltime" en "partitme" als je vaste urencontracten hebt.
Bij de brandweer zou je dan eerder over "oproepkrachten, met 0 uren contract" moeten spreken.

Ik ben trouwens lid van de vrijwillige brandweer ;)
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

j@n

• Junior gebruiker
  • **
    • mijn website
Reactie #16 Gepost op: 7 november 2006, 11:58:08
naast het feit dat ik objectpreparatie doe ben ik represief gewoon "vrijwilliger". hoewel, bij ons wordt steeds meer de term partimer gebruikt.
ik denk ook dat die naam beter de lading dekt dan vrijwilliger.