Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 108837 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #170 Gepost op: 28 juli 2007, 22:03:00
Eerste is volgens mij al best zonnig als ik de blauwe lucht zie?  Scherpte op klein formaat is ook een kwestie van aandacht besteden aan het verkleinen ;) je kunt ook niet oneindig verkleinen zonder dat het lelijk wordt, en je begint met 10.000.000 punten informatie, en eindigt met 135.000 pixels... ik ga er vanuit dat het origineel wel scherp is met 18m op f/9 en 1/250 seconde......
Klopt, bij foto 2 was het inmiddels al wat later op de avond. Ik ga het zeker nog een keer proberen bedankt voor de opmerkingen :)

Het blijft een interesant object ^-^


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #171 Gepost op: 28 juli 2007, 22:05:51
kom maar op...

ik hoor/lees weer graag kritiek.

[IMG]http://img511.imageshack.us/img511/1164/img0622mediumkh8.jpg[img]
Shot with Canon EOS 400D DIGITAL at 2007-07-28
Ik vind hem zelf een beetje druk, ik weet niet waar ik me op moet focussen. Of op de jas, de helm of op het voertuig waarbij de 'metalen' balk erg stoort. Da's mijn zegje :|


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #172 Gepost op: 29 juli 2007, 08:41:38
Dit is inderdaad zo'n punt waarvan je zegt: wat wilde je er precies mee laten zien.. Als de slangkoppeling als hoofdonderwerp bedoeld was had ik nog een stapje dichterbij gedaan zodat de jas en pomp de uit het beeld verdwijnen en ik zou de horizon enigszins recht houden...  :)


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #173 Gepost op: 29 juli 2007, 18:06:53
Een ouderwetse windmolen...
Graag reacties/feedback
is wel beetje bewerkt



Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #174 Gepost op: 29 juli 2007, 22:01:55
Een ouderwetse windmolen...
Graag reacties/feedback
is wel beetje bewerkt

http://i205.photobucket.com/albums/bb290/brandweeraalsmeer112/dsc000103-border.jpg

ik zou persoonlijk vanaf iets hoger hebben geschoten of dichterbij gaan staan, zodat die rand bosjes minder/niet aanwezig was.
en misschien t onderwerp iets meer naar links uit t centrum, kweet niet maar vind dat altijd wel beetje mooi effectt  focuspunt buiten t midden van de foto
Politie Aspirant niveau 4


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #175 Gepost op: 29 juli 2007, 22:06:09
ik zou persoonlijk vanaf iets hoger hebben geschoten of dichterbij gaan staan, zodat die rand bosjes minder/niet aanwezig was.
en misschien t onderwerp iets meer naar links uit t centrum, kweet niet maar vind dat altijd wel beetje mooi effectt  focuspunt buiten t midden van de foto

Aha.... Dat van iets meer uit het midden daar ken ik wel wat mee... was thuis toen bedacht ik mij dat ook ineens ;)... Als ik meer naar links ging waren de wolken niet meer zo mooi ;) die waren namelijk daar flink grijs :P
Maar in ieder geval, Bedankt


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #176 Gepost op: 29 juli 2007, 22:11:43
Ik had 'm iets groter uit laten komen, door een groothoek te gebruiken, dichterbij te gaan staan of in te zoomen. Ook had ik 'n stap naar links gedaan zodat de molen iets uit het midden kwam te staan en in het "open" blauwe stuk van de lucht. Als je nog iets door je knieen was gegaan, was je die schuur ook kwijt geweest. Verder is de plaat op zich prachtig, maar ik mis nét de spanning een beetje..  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #177 Gepost op: 30 juli 2007, 20:56:35
Ik had 'm iets groter uit laten komen, door een groothoek te gebruiken, dichterbij te gaan staan of in te zoomen. Ook had ik 'n stap naar links gedaan zodat de molen iets uit het midden kwam te staan en in het "open" blauwe stuk van de lucht. Als je nog iets door je knieen was gegaan, was je die schuur ook kwijt geweest. Verder is de plaat op zich prachtig, maar ik mis nét de spanning een beetje..  ;)
Groter laten uitkomen door een groothoek te gebruiken?? ::) dat ga ik ook es proberen :P

Maar goed, ik heb een beetje het idee dat deze foto onderbelicht is, terwijl het volgens mij een stralende dag is.... als ik het histogram bekijk zie ik heel erg veel aan de donkere kant ;) In de lucht gaat het nog wel goed(lijkt wel polariserend filter), maar de groene delen zijn gewoon te donker naar mijn smaak.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #178 Gepost op: 30 juli 2007, 21:11:28
Als de doelstelling van deze foto de molen was, zou ik de groothoek gebruiken zodat je nog dichterbij moest gaan staan om het onderwerp enigszins beeldvullend te maken. Ténzij er een niet gemakkelijk te nemen obstakel (sloot/hekwerk) tussen zat. Dan zou ik 'm weer wat inzoomen om de molen wat meer naar voren te halen.

Dát bedoelde ik eigenlijk te zeggen, maar dat kwam er de eerste keer niet helemaal lekker uit...  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #179 Gepost op: 30 juli 2007, 22:22:34


Dát bedoelde ik eigenlijk te zeggen, maar dat kwam er de eerste keer niet helemaal lekker uit...  ;)
Ooooooow :P

ik zal ook weer eens een foto posten.......

Gotta love the polarizer :D
Onderweg van Schetteregg naar Egg(ergens daar in het dal ongeveer 7km verderop....)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-