ok, ik zal voortaan proberen een kortere sluitertijd te gebruiken Nog tips voor deze? Fototechnisch helemaal niks mis mee
.. Ik zou ter plaatse gekeken hebben of het mogelijk was een paar stappen opzij te doen en zo het paaltje uit beeld te laten.. Twijfel nog of ik als ''finishing touch'' de bladeren linksboven weggecloned had..
Ik zoom altijd meer in naar de actie, al is dat een kwestie van smaak. De foto is technisch wel goed. Heb je het over fototechnisch van het origineel of van jou crop? De crop maakt hem behoorlijk onscherp..
Hoezo helaas? Het geeft hier juist mooi de uitstroomsnelheid van het water weer. De foto wordt juist een stuk minder dynamisch als je de beweging met een hele korte sluitertijd totaal bevriest. Inderdaad, niet alles hoeft altijd bevroren te worden.. Stromend water in combinatie met een langere sluitertijd
..
De mensen zijn juist beter te zien op onderstaande foto en opstuivend zand zie ik zowiezo niet. En de actie zit er wel in een traumahelikopter die opstijgt, want hij maakt dan vaak een afwijkende beweging Ik denk niet dat Stefan het specifiek over deze situatie heeft.. Jelzo geeft aan het ''altijd'' te doen, dan mist hij vast en zeker leuke omgevingen en opstuivend zand etc. Zodra de heli echt in de lucht zit dan kan je vele mooiere close upjes maken..
Nog even een tip voor mensen die kritiek willen; Geef bij je foto aan of je het goed vind dat je foto door iemand anders bewerkt wordt. Ik kan het begrijpen dat je er niet van gediend als iemand dit zomaar doet.. Op andere fora wordt het zelfs alles behalve gewaardeerd