Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 109655 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #310 Gepost op: 16 augustus 2012, 16:02:30
hmmm volgens mij heet dit topic mooie inzet foto's

Deze mogen minimaal scherp en goed belicht zijn en zich door compositie, beeld en of kleur gebruik onderscheiden van de reguliere inzet foto's daar zijn andere topics voor.

@mesecur, wat is hier mooi aan? Ik zie alleen een slang in het bos en een reflecterende strepen van een hesje?
@marcstijger beeld zegt mij niets alleen wat vlammen en halve brandweer mensen.

Het kan allemaal veel beter, mensen daag je zelf uit door te onderscheiden in je werk en mooie beelden te laten zien en denk goed na wat je wil posten, post niets om het posten, maar alleen beelden waarvan je zegt en ook andere WOW! Dit is gaaf!

Succes!!
zeikerd.... gezien de andere foto's springen deze er juist uit
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 16 augustus 2012, 16:34:59
Iemand geeft opbouwende kritiek en vervolgens is het meteen een zeikerd?
Ik ben het toch redelijk met Bruin511 eens, het gros van de foto's die hier worden geplaatst zijn amper scherp of van goede beeldkwaliteit...

Neem een voorbeeld aan bijvoorbeeld de foto's van Stefan Verkerk, MarcoV en Michael Oosterwaal.
Die springen er echt uit en hebben het volste recht om hier te staan. Niks ten nadele van andere fotografen, maar sommigen mogen toch echt wel iets kritischer naar eigen werk kijken  ;)

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #312 Gepost op: 16 augustus 2012, 16:58:14
Iemand geeft opbouwende kritiek en vervolgens is het meteen een zeikerd?
Ik ben het toch redelijk met Bruin511 eens, het gros van de foto's die hier worden geplaatst zijn amper scherp of van goede beeldkwaliteit...

Neem een voorbeeld aan bijvoorbeeld de foto's van Stefan Verkerk, MarcoV en Michael Oosterwaal.
Die springen er echt uit en hebben het volste recht om hier te staan. Niks ten nadele van andere fotografen, maar sommigen mogen toch echt wel iets kritischer naar eigen werk kijken  ;)
Volledig mee eens.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #313 Gepost op: 16 augustus 2012, 17:05:10
Tsja "mooi" en "bijzonder" blijven toch erg persoonlijke begrippen. De compositie is qua bomen erg mooi en een beetje mysterieus, het flitsen op zo'n afstand daar valt over te twisten. Had misschien moier geweest als de brandweerman iets prominenter in beeld had gestaan. Nu is het voornamelijk een natuurfoto :)

Martijn Roggeveen

• (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 16 augustus 2012, 20:48:36

Ik denk dat jij even achter je oor moet krabben en die tip nog eens goed doorlezen. :)
Gezien de fotografische kwaliteiten die Bruin511 bezit, hoor jij zijn vriendelijke tip juist mee te nemen!

Een vriendelijk duwtje in de rug en oproep tot wat zelf-kritiek is toch niets teveel gevraagd?  :)

Het kan allemaal veel beter, mensen daag je zelf uit door te onderscheiden in je werk en mooie beelden te laten zien en denk goed na wat je wil posten, post niets om het posten, maar alleen beelden waarvan je zegt en ook andere WOW! Dit is gaaf!

Succes!!
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 24 augustus 2012, 09:24:45

Jammer als je kritisch bent gelijk een zeikerd genoemt wordt..... Ach ja .... dan maar een zeikerd

Er komen zeker mooie beelden voorbij maar ook gewoon echt niets zeggende.... Volgens mij moet je als fotograaf altijd kritisch zijn naar je werk en altijd opzoek naar verbetering.... Een foto kan voor je zelf veel zeggen omdat je de context weet, maar voor mij als buitenstaander soms helemaal niets.... Het beeld moet een verhaal vertellen.

Sjoerd heeft een mooie reportage neer gezet, mooi beeld met de HW en het vuurwerk. Idd een beetje korrelig maar daar loop je tegen de beperkingen aan van je camera. @Sjoerd als je nu nog eens naar je beelden kijk en je mag de serie overmaken. Wat doe je anders???

Door het stellen van deze vraag ben je bezig met zelf reflectie en dat is erg belangrijk voor een fotograaf. Nogmaals probeer je te onderscheiden met je werk, wees divers, wees altijd nieuwsgierig, en wees kritisch naar je zelf en anderen......

Dan komen we tot een mooi inhoudelijk topic. En als je iets wil weten hoor ik het graag :)

Red Cross Medic

• Senior gebruiker
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #316 Gepost op: 24 augustus 2012, 14:28:24
Het valt niet mee op een bloedheet dagje.... Marc Stijger

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 25 augustus 2012, 12:08:50

ernstig ongeval te hoofddorp 23-08-12
Vrijwillige brandweer

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #318 Gepost op: 25 augustus 2012, 12:40:01
Nu ben ik nieuwsgierig Elvin, kun je beargumenteren waarom jij jouw foto's mooi vind? Ik zou graag eens uitleg willen... ::)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 25 augustus 2012, 12:42:47
ik vind het mooi dat de balk scherp is en de achtergrond niet, ieder zn mening he
Vrijwillige brandweer