@ Vince, het donkere krijg je niet ingevuld met een reguliere flitser. Daarvoor produceert je flitser te weinig licht voor. Als je dat zou willen doen moet je een hele grote studio set mee nemen
Maar das een beetje onhandig. Je kan het oplossen door een andere compositie te kiezen. Het probleem is niet dat je een licht en donker vlak heb in het beeld. Er is een te hoog contrast niveau van meer als 9 stops licht.... Dus als je belicht op het donkere wordt de linker zijde overbelicht, belicht je op de lichte zijde wordt de rechter zijde onder belicht......
De linker zijde is net niet tegen de overbelichting aan....
@Stefan, prima beeld goed gezien de noodzaak invul licht. om een stapje verder te gaan zou ik off camera flitsen. Bij reflectie strepen op de pakken is het hoek van inval = hoek van terugkaatsing. Als je on camera flitst wordt het licht direct terug gekaatst. Off camera flitsen heb je het probleem niet.
Tip welke ik altijd zelf gebruik in dit soort situaties, eerst lichtmeten op de achtergrond ( hogere iso en groot diafragma getal) dan is de achtergrond goed belicht en dan zachtjes inflitsen. Het liefst met een softbox, maar ook dat is op reportage niet echt handig.
Zorg wel dat je flitst op het tweede gordijn..... ( = instelling op de camera)
Er zijn vast mensen die dat niet begrijpen
Als de Sluiter direct open gaat, wordt er een flits afgevuurd, sluiter blijft nog even open, en sluit dan = 1e gordijn
Als de sluiter open gaat, blijft deze even open, vlak voor dat hij sluit, wordt de flits afgevuurd, sluiter sluit = 2e gordijn