Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 108773 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #380 Gepost op: 27 september 2012, 21:25:29
Nu vraag ik mij 1 ding af, hoe kom jij bij die beweringen dat ik een Nikon heb en de ISO waarde zo hoog waren?? Want dat klopt allemaal niet.
Mijn excuses. Ik had mijn reactie t.a.v. de D40 i.c.m. ISO 1600 moeten richten aan forumlid SjoerdvR (bij deze).


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #381 Gepost op: 27 september 2012, 23:49:26
Mijn excuses. Ik had mijn reactie t.a.v. de D40 i.c.m. ISO 1600 moeten richten aan forumlid SjoerdvR (bij deze).

Helaas. Ik had het weer van u, uit uw eerdere reactie over de EXIF.

Enkel wat misverstanden dus. Waar het om draait, is dat deze foto nog steeds linea recta de prullenbak in kan.

Niet recht, donker, verkeerd standpunt, bewogen, oranje waas etc etc.


Robin Wagenvoort

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Fotograaf
Reactie #382 Gepost op: 28 oktober 2012, 16:28:28
Ik vind deze wel goed gelukt, graag commentaar etc.

Omgevallen boom in Epe.

Brandweer Epe | @BVRobinn | 500D | Bevelvoerder Jeugdbrandweer Apeldoorn


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #383 Gepost op: 28 oktober 2012, 23:01:23
Daar gaan we weer:

- Niet scherp
- Oranje waas
- storende achtergrond

Ik had de foto liever van rechts en een laag standpunt genomen. Tja, dan maar zelf in de bosjes he.
Op die manier zou je meer van de gezichtsuitdrukkingen zien, en versterkt het kikvorsperspectief de grootte van de boom, en de overweldigende kracht van de kettingzaag met het afspattende zaagsel.

Op mij komt deze foto slechts over als een "ik schiet een plaatje, goh hij is wel leuk gelukt".

Bezig blijven ;)


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Reactie #384 Gepost op: 3 november 2012, 16:20:03


Zouden jullie de bovenste foto de moeite waard vinden om op een nieuwssite te plaatsen?

En over deze foto en de volgende 3, wat vinden jullie ervan, qua foto's maken en evt. tips? (ter info: dit was mijn eerste incident fotografie en die laatste foto is in een zeer donker weiland gemaakt, vandaar dat die niet 100% mooi is)

Ben ik even benieuwd naar, ook voor de volgende foto's die een keer komen!







(de foto's zijn wel ongeveer 2 maanden geleden geschoten)
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #385 Gepost op: 3 november 2012, 16:36:57
De 1e is mooi, de 2e wel beetje bewogen, de  3e is heel mooi.  en de 4e gewoon niet :P Maar wel goed voor de 1e keer!


Martijn Roggeveen

  • (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 526
Reactie #386 Gepost op: 3 november 2012, 17:35:45


Zouden jullie de bovenste foto de moeite waard vinden om op een nieuwssite te plaatsen?

En over deze foto en de volgende 3, wat vinden jullie ervan, qua foto's maken en evt. tips? (ter info: dit was mijn eerste incident fotografie en die laatste foto is in een zeer donker weiland gemaakt, vandaar dat die niet 100% mooi is)

Ben ik even benieuwd naar, ook voor de volgende foto's die een keer komen!







(de foto's zijn wel ongeveer 2 maanden geleden geschoten)

De 1e is mooi, de 2e wel beetje bewogen, de  3e is heel mooi.  en de 4e gewoon niet :P Maar wel goed voor de 1e keer!

Mwah...  :)

1e ziet er bruikbaar uit. Wat aan de donkere kant, maar te gebruiken.
2e staat een tweetal auto's wat hinderlijk in de weg; foto draagt denk ik niet zo heel veel bij aan vertellen van het verhaal achter incident.
3e foto staat een boom zeeeer hinderlijk in de weg. Twee stappen naar rechts; dan kun je het bordje van het Rode Kruis erop nemen en tegelijk deel van incident mee op de plaat krijgen  ;)
4e. Is gewoon ontzettend bewogen en zit veel ruis in: niet bruikbaar.
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #387 Gepost op: 4 november 2012, 13:00:25
Wat wilde je vertellen? Er staan alleen maar auto's in de weg, een stapje naar rechts levert al een veel beter beeld op....
De heli zou ik niet eens durven plaatsen, we hadden volgens mij hier al diverse keren genoemd alleen scherpe foto's welke ook nog eens correct belicht zijn .......

probeer bij incident fotografie het verhaal te vertellen zodat kijkers welke niets van het incident weten, weten wat er gebeurd is, welke gevoelens horen er bij !

Succes!!! En gewoon blijven proberen!


samabith

  • Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 154
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #388 Gepost op: 4 november 2012, 15:12:20
Ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden? Wat kan er beter en wat moet ik zo blijven doen?





MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #389 Gepost op: 4 november 2012, 21:03:28
Eerste foto standpunt vind ik wel goed gekozen, je heb alleen nog al een donkere partij bij wagon wat er uit ziet als ondoortekend zwart, probeer dat te voorkomen want je verliest daar informatie. Ik weet niet of je RAW schiet zo ja dan zou je in de raw converter nog kunnen kijken of je wat info uit het donkere gebied kan halen.