Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 108771 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #450 Gepost op: 26 maart 2013, 23:27:12
Idd mooi beeld Sjoerd, door het gebruiken van een langere sluitertijd en het omgevingslicht, krijg je veel meer sfeer in je beelden. reportage flitsers hebben echt niet zo veel kracht, krijg je rare licht vlekken en zo....

Zeker met on camera flash krijg je vaak ook nog reflectie van de kleding enzo

Sjoerd, Misschien maar eens een workshopje fotografie organiseren voor hier of zo -:)

Thanks. Inderdaad, het gebruik van reportageflitsers vind ik ook in de meeste gevallen not-done. Het levert vaak een ook beetje een vertekend beeld. Wanneer je hier goed mee om weet te gaan, zoals Stefan Verkerk die hem gebruikt als invulflits, dan kan het zeker een goed hulpmiddel zijn. Echter dat is ook waar de focus, om in fotografische termen te blijven, op moet liggen. Als HULPmiddel. Als hoofdlicht is het vaak te flatterend, te hard en dus zeer onbruikbaar.

Arjan, ik zeg doen  O0


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #451 Gepost op: 27 maart 2013, 09:22:59
Vanochtend een keukenbrandje gehad. Wat vinden jullie ervan? Klopt, ik had de foto iets verder naar links moeten nemen, waardoor de HD slang er geheel opstond. Door de langere sluitertijd iets beweging in de brandweerman, wat de actie er echt inbrengt.



Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #452 Gepost op: 27 maart 2013, 09:43:59
@man112
Volgende keer even je foto verkleinen :)

Wel een leuk foto, maar ik zou geprobeerd hebben de brandweerman van de voorkant er op te hebben gezet. En dan kijk je dus richting de wagen. Maar dan moet er natuurlijk wel de plaats voor zijn :)


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #453 Gepost op: 27 maart 2013, 16:43:34
Vanochtend een keukenbrandje gehad. Wat vinden jullie ervan? Klopt, ik had de foto iets verder naar links moeten nemen, waardoor de HD slang er geheel opstond. Door de langere sluitertijd iets beweging in de brandweerman, wat de actie er echt inbrengt.



Toffe foto. Voor de meeste websites is die wel scherp genoeg (op groot formaat word die echter te wazig en onduidelijk). De opmerking hierboven over het meer richting de wagen staan lijkt me niet zinvol, omdat je dan én de brandweerlieden mogelijk in hun werk verstoort, én de brandweerman zal dan niet in contrast staan tov de auto. Tevens zou je echt een flinke afstand tussen de persoon en jezelf moeten hebben, minimaal 6 meter, voor een toffe plaat. Op een eerder moment de foto nemen wel (zodat die nog wat dichter bij de auto was).


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #454 Gepost op: 27 maart 2013, 18:32:16
Wel een leuk foto, maar ik zou geprobeerd hebben de brandweerman van de voorkant er op te hebben gezet. En dan kijk je dus richting de wagen. Maar dan moet er natuurlijk wel de plaats voor zijn :)

Dat had de snelheid en actie niet gehad zoals nu. En inderdaad, dan had ik heel erg op moeten letten.. Ik moet uitkijken voor de brandweermannen, hun niet voor mij toch? ;-)


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #455 Gepost op: 27 maart 2013, 23:02:18
Heerlijke plaat Man112

Ik zou het hem helemaal niet van voren hebben gefotografeerd, dan heb je de beweging niet, nu zit er een mooie lijn en kijk richting in.
Goed bezig!


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #456 Gepost op: 28 maart 2013, 20:43:24
Heb een aantal weken geleden deze foto gemaakt:


lukt me niet om de foto groter in beeld te krijgen dan dit...

Op het moment van de foto zocht de bevelvoerder van de SIV van Opmeer contact met de 'ac' om op te schalen naar middelbrand (betrof oefening gehandicapteninstelling). Omdat hij tevens manschap was en nodig was om een 'slachtoffer' naar buiten te krijgen en  te reanimeren, ging het in een lekker snel tempo. Hierdoor is de achtergrond bewogen maar het gelukkig onderwerp niet. Achter de bv loopt het hoofd BHV die ook onderweg was naar de ingang ter assistentie.

Mijn vraag: zijn er tips betreft de foto. (vast wel :P)

Helaas is mijn camera er niet gek op om in de nacht foto's te maken. Ik fotografeer met een canon powershot A2200 HD


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #457 Gepost op: 28 maart 2013, 21:02:32
Mijn vraag: zijn er tips betreft de foto. (vast wel :P)

Ja die zijn er.

Ik hou het bij 2 stuks

  • Zet'm niet op automatisch zonder flits.
  • Kortere sluitertijd en eventueel wat hogere ISO of lagere F-stop


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #458 Gepost op: 28 maart 2013, 21:12:37
  • Zet'm niet op automatisch zonder flits.
Heb ik expres gedaan, het lijkt me erg vervelend al sta je als HV'er te werken terwijl er iemand met een camera op één meter afstand staat te flitsen.

  • Kortere sluitertijd en eventueel wat hogere ISO of lagere F-stop
Bedankt, ik ga er morgen even mee oefenen in het donker O0. Weet niet precies waar ik dat allemaal kan vinden op mijn camera maar ik zoek de gebruiksaanwijzing wel ff.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #459 Gepost op: 28 maart 2013, 21:41:10
Heb ik expres gedaan, het lijkt me erg vervelend al sta je als HV'er te werken terwijl er iemand met een camera op één meter afstand staat te flitsen.
Maak van dat 'flitsen' 'flitst'. Dan is het al een heleboel erger. één keer scherpstellen, wachten, en op het goede moment afdrukken..
Bedankt, ik ga er morgen even mee oefenen in het donker O0. Weet niet precies waar ik dat allemaal kan vinden op mijn camera maar ik zoek de gebruiksaanwijzing wel ff.
Succes O0