Leuke foto al kan ik me vinden in de kritiek van de voorgaande posters. Heb even de EXIF (zo wel goed geschreven
) nagekeken en wat me opvalt dat ook jij werkt met F2.8, verder is je sluitertijd 1/200 en ISO 200. Focuslengte is 34mm en de foto gemaakt met een Canon 400D.
Kijkend naar de foto heb ik namelijk het idee dat het gebied rond zijn of haar oog wel scherp is, dat de rest dan minder scherp is zou dan het gevolg kunnen zijn van de F2.8. Ook nu zou ik het advies geven je sluitertijd naar beneden te brengen en je F-waarde omhoog. (al moet je de sluitertijd misschien niet al te ver naar beneden brengen om bewegingsonscherpte te voorkomen.
Tweede nadeel van het aanpassen van je F-waarde is dat je hierdoor mogelijk ook de scherpte op je hekwerk terugbrengt. Idee zou dan kunnen zijn om meer afstand te nemen, doordat je aantal mm toeneemt zal ook de werking van je scherptediepte beter zichtbaar worden en valt het hekwerk denk ik nog verder weg, minder zichtbaar.
Je hebt geflitst, wat hier het voordeel of nadeel van is durf ik niet zo te zeggen, doe ik dan ook niet.
(misschien dat je hierdoor je details mist op de kop van de hond)
Even in Photoshop zitten klieren maar kan er verder weining mee qua kleur enzo, is allemaal wel oke.
Hoop dat je er wat mee kunt, alles opbouwend opvattend AUB