Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !

Auteur Topic: Tips, Tops & Truc's omtrent foto's !  (gelezen 108609 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

samabith

  • Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 154
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #250 Gepost op: 26 februari 2010, 08:17:39


Tips/Kritiek ::)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #251 Gepost op: 26 februari 2010, 08:33:25


Tips/Kritiek ::)
Zeker geen slechte plaat. Zo te zien heb je alleen op de hanschoen scherpgesteld. Als dat de bedoeling was had ik ze wel iets ruimer in beeld gebracht. Dan had je gelijk het hele "T-stuk" onder de kraan erbij gehad. Ook had ik een stapje naar links gedaan zodat je links meer waterstraal ziet en dus rechts de handschoenen. Het lage? standpunt is wel erg origineel..  :)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #252 Gepost op: 26 februari 2010, 08:44:37
Mischien een beetje mierenneukerij.. maar weet je zeker de ladder?
Ladder company's in de FDNY hebben alleen "the can" (5 liter brandblusser) om mee te blussen en zie de bekende stars van Ladder 10 naast deze mooie bumper.

Ik kan je vertellen dat beide voertuigen van 10 house zijn voorzien van de bekende paintbrush... bovendien zijn de ladders uitgevoerd als zelfstandige pumper... zal even kijken of ik daar nog een foto van heb...

editje....

ik heb gekeken het betrof inderdaad de engine van 10-house...  ^-^
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Reactie #253 Gepost op: 26 februari 2010, 09:40:08


Okee dit is hem niet verkleind ofzo maar wel een beetje bewerkt is welke is beter de bovenste of de onderste




Ik hoor het graag Tips en kritiek graag
Ik leer steeds meer op dit forum


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #254 Gepost op: 26 februari 2010, 09:46:56
Persoonlijk ga ik voor de bovenste. Ik zou dan wel een stukje van de boven- en onderkant afhalen, en de auto links er gewoon op laten staan. Dan is hij meer beeldvullend.


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #255 Gepost op: 26 februari 2010, 11:39:32
Canon EOS 350d met de Canon speedlite 430 ex ;)

Bij het fotograferen van zwarte glimmende objecten heb je grote kans dat je bij gebruik van flits alleen maar de highlights terugziet omdat het licht zo gericht is. Je zou eens kunnen proberen een diffuser of bouncer op je flitser te plaatsen. Die verstrooien het licht waardoor je minder scherpe highlights krijgt. Nadeeltje is wel dat de hoeveelheid licht op één plek wel minder wordt. Wanneer je een diffusor gebruikt kun je je flitser beter handmatig wat hoger instellen, bij een bouncer staat je flitskop sowieso scheef omhoog en zou de flitser zelf moeten weten dat er indirect wordt geflitst.... of zijn de Speedlites niet zo slim?

In mijn flitser (Olympus FL-36r) zit overigens een uitklapbaar diffusorschermpje. Weet niet of Speedlite ook zoiets kent, maar wanneer dat ding uitgeklapt is houdt de flitser daar automatisch rekening mee in TTL modus.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #256 Gepost op: 26 februari 2010, 12:19:06
Bij het fotograferen van zwarte glimmende objecten heb je grote kans dat je bij gebruik van flits alleen maar de highlights terugziet omdat het licht zo gericht is. Je zou eens kunnen proberen een diffuser of bouncer op je flitser te plaatsen. Die verstrooien het licht waardoor je minder scherpe highlights krijgt. Nadeeltje is wel dat de hoeveelheid licht op één plek wel minder wordt. Wanneer je een diffusor gebruikt kun je je flitser beter handmatig wat hoger instellen, bij een bouncer staat je flitskop sowieso scheef omhoog en zou de flitser zelf moeten weten dat er indirect wordt geflitst.... of zijn de Speedlites niet zo slim?

In mijn flitser (Olympus FL-36r) zit overigens een uitklapbaar diffusorschermpje. Weet niet of Speedlite ook zoiets kent, maar wanneer dat ding uitgeklapt is houdt de flitser daar automatisch rekening mee in TTL modus.
Inmiddels is mijn foto-apparatuur behoorlijk uitgebreid en ben ik ook in het bezit van een omnibounce voor mijn flitser. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


samabith

  • Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 154
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #257 Gepost op: 26 februari 2010, 12:39:00
Eventjes een random foto opgezocht van het bezoek van Brandweer Amstelveen. :)



Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #258 Gepost op: 1 maart 2010, 13:57:09
ok.... ook ik dan maar twee pica's.... de eerste....in NY genomen !



Gaarne kritiek en advies....

OK, je hebt erom gevraagd! :D  Wat is het onderwerp van deze foto? Ik haal er niet echt een duidelijk thema uit, of iets wat de foto 'speciaal' maakt.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #259 Gepost op: 1 maart 2010, 13:59:40


Tips/Kritiek ::)

Je foto is wat grijzig, waarschijnlijk onderbelicht of witbalans niet helemaal OK gedaan door je camera. Dat is snel aan te passen in een beeldbewerkingsprogramma, ik zal later nog wel eens een poging wagen. Ook beeldonscherpte kun je (wanneer het niet teveel is) nog aardig oplossen.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"