Rijden zonder rijbewijs

Auteur Topic: Rijden zonder rijbewijs  (gelezen 7156 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #10 Gepost op: 8 mei 2012, 22:51:10
Wat ik nooit helemaal heb begrepen: als je wel een rijbewijs hebt gehaald maar je bent het fysieke papiertje kwijt en je rijdt rond, ben je dan verzekerd? Wat is dan het boete bedrag?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #11 Gepost op: 8 mei 2012, 22:58:16
Wat ik nooit helemaal heb begrepen: als je wel een rijbewijs hebt gehaald maar je bent het fysieke papiertje kwijt en je rijdt rond, ben je dan verzekerd? Wat is dan het boete bedrag?

Ik gok dat jij er op doelt dat iemand zijn rbw is gestolen of kwijt geraakt. Die persoon zal dan aangifte moeten doen van diefstal of vermissing en bij de gemeente een nieuwe gaan halen.

Heb je tijdens een controle geen rbw bij je dan kan je een boete krijgen voor: niet op eerste vordering behoorlijk ter inzage afgeven van het rijbewijs ter waarde van 85,=.

Je bent wel verzekerd, dat staat los van het rijbewijs verhaal, tenzij het rbw is ingevorderd.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2012, 22:59:16
Heb je tijdens een controle geen rbw bij je dan kan je een boete krijgen voor: niet op eerste vordering behoorlijk ter inzage afgeven van het rijbewijs ter waarde van 85,=

En om je tweede vraag te beantwoorden, ja je bent dan gewoon verzekerd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #13 Gepost op: 8 mei 2012, 23:00:51
TIP: Vergeet het papiertje niet wat je krijgt van de gemeente (als bewijs dat je een nieuw rijbewijs aangevraagd hebt) bij je te hebben.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #14 Gepost op: 8 mei 2012, 23:26:11
Oké, bedankt voor de info. Ik ben mijn rijbewijs al geruime tijd zoek (ik zeg expres niet kwijt), inmiddels heb ik aangifte gedaan, alleen nog geen tijd gehad om langs het gemeentekantoor te gaan (als je weet hoeveel ik rijdt :P) dus tot die tijd neem ik het PV mee.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #15 Gepost op: 8 mei 2012, 23:29:37
Correct me if I'm wrong, maar als je je rijbewijs als "borg" afgeeft, laat men je dus eigenlijk een overtreding plegen?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2012, 23:54:27
Correct me if I'm wrong, maar als je je rijbewijs als "borg" afgeeft, laat men je dus eigenlijk een overtreding plegen?
Als meneer de enige is met een rijbewijs wel.
Als de zwangere mevrouw ook een rijbewijs heeft en ze kiest er voor om dat rijbewijs in te leveren dan is er geen vuiltje aan de lucht.
(zolang mevrouw niet gaat rijden natuurlijk)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #17 Gepost op: 9 mei 2012, 08:07:30
Correct me if I'm wrong, maar als je je rijbewijs als "borg" afgeeft, laat men je dus eigenlijk een overtreding plegen?
Ik heb begrepen dat dit ook de normale gang van zaken is als je bij een pompstation komt, je hebt getankt en dan kom je er achter dat je geen geld bij je hebt. Dan word ook gevraagd om je personalia/ID achter te laten zodat je geld kan halen. Let er trouwens wel op dat als jij uiteindelijk betaald heb dat ze dan wel al jou gegevens "vernietigen", daar schijnen sommige nog wel eens wat laconiek om te doen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #18 Gepost op: 9 mei 2012, 09:17:22
Hij kan het geld wel over maken via de bank via zijn telefoon, maar hij heeft geen bankpas omdat hij geen rekeningnummer heeft...?

Je mag trouwens je rijbewijs (eigendom van de Nederlandse overheid) toch zo wie zo niet af geven, nog los van of je dan zonder rijbewijs verder mag rijden.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !