Waarom de infostream?

Auteur Topic: Waarom de infostream?  (gelezen 2837 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 28 oktober 2006, 23:26:47
Wat mij opvalt dat bijna ieder brandweerkorps heeft gekozen voor de infostream. Nu heb heb ik gehoord dat er toch wel wat problemen mee zijn met deze ontvanger. Terwijl er toch andere hele goede vekrijgbaar zijn. Neem bv de Galaxy, deze pager heeft een mooi groot display hij is van rubber en kan tegen een stootje.

De Galaxy wordt op dit moment alleen op basis van proef geleverd aan hulpverlingsdiensten.
 
Speciaal voor de professionele gebruiker hebben wij de Galaxy laten ontwikkelen. De volgende eigenschappen werden als meest belangrijk beschouwd:
- Een accu laadstation
- Extreem luide speaker (90 dB op 30 cm) en een extreem sterke tril motor
- Zeer gevoelige ontvanger
 
De Galaxy heeft verder nog een aantal opmerkelijke eigenschappen:
 
- Alle capcodes als tekstlabels zichtbaar bij alarmering, al het gealameerde
  materieel komt automatisch bij de melding te staan
- Prioriteit per capcode te programmeren via menu
- Capcodes via het menu te (de-)activeren
- De handgeprogrammeerde capcode komt bij de melding te staan
- Tekstlabel aan capcode koppelen
- Tonen koppelen aan capcodes
- Multi tone alarmering
- Volledig Nederlandstalig
- Standaard IP53 (spuitwater/stof dicht) (IP54 op aanvraag)
- Melding blijft in scherm tot deze is afgedrukt
- Verlichting wordt automatisch ontstoken bij toetsaanraking
- Overbodige menu opties kunnen uitgeschakeld worden voor makkelijk
  gebruik
- Flextijd: datum en tijd wordt automatisch door netwerksturing ingesteld
 
 
De Galaxy wordt op dit moment alleen op basis van proef geleverd aan hulpverlingsdiensten.
 
Speciaal voor de professionele gebruiker hebben wij de Galaxy laten ontwikkelen. De volgende eigenschappen werden als meest belangrijk beschouwd:
- Een accu laadstation
- Extreem luide speaker (90 dB op 30 cm) en een extreem sterke tril motor
- Zeer gevoelige ontvanger
 
De Galaxy heeft verder nog een aantal opmerkelijke eigenschappen:
 
- Alle capcodes als tekstlabels zichtbaar bij alarmering, al het gealameerde
  materieel komt automatisch bij de melding te staan
- Prioriteit per capcode te programmeren via menu
- Capcodes via het menu te (de-)activeren
- De handgeprogrammeerde capcode komt bij de melding te staan
- Tekstlabel aan capcode koppelen
- Tonen koppelen aan capcodes
- Multi tone alarmering
- Volledig Nederlandstalig
- Standaard IP53 (spuitwater/stof dicht) (IP54 op aanvraag)
- Melding blijft in scherm tot deze is afgedrukt
- Verlichting wordt automatisch ontstoken bij toetsaanraking
- Overbodige menu opties kunnen uitgeschakeld worden voor makkelijk
  gebruik
- Flextijd: datum en tijd wordt automatisch door netwerksturing ingesteld
 
 




pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2006, 23:52:41
Goede reclame, mijn nieuwe X stream bevalt me  best, zolang  ik in de nacht  wakker word, is het mij best, verder geen klachten op de x stream  :) ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2006, 01:04:31
Even als toevoeging, de nieuwe Galaxy's zijn ook uitgerust met een Ledje dat blijft knipperen tot de melding is weggedrukt met de read-knop! Ook erg handig foefje.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2006, 01:15:37
Een vriend van me heeft hem ook en hij piept en trilt behoorlijk wat harder dan een jupiter en in vergelijking met een Xstream piept en trilt hij ook harder en hij heeft een groter scherm dan de Jupiter, wel wat kleiner dan de Xtream, maar hij is wel veel minder kwetsbaar en wel goed verlicht en duidelijk leesbaar en het voordeel is ook dat je hem in een lader kan stoppen zodat je nooit meer je batterijen hoeft te vervangen (tenzij je accu kapot is natuurlijk)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2006, 10:23:52
Wat mij opvalt dat bijna ieder brandweerkorps heeft gekozen voor de infostream. Nu heb heb ik gehoord dat er toch wel wat problemen mee zijn met deze ontvanger. Terwijl er toch andere hele goede vekrijgbaar zijn. Neem bv de Galaxy, deze pager heeft een mooi groot display hij is van rubber en kan tegen een stootje.

Nee,de brandweerkorpsen hebben daar niet voor gekozen.De Infostream is gewoon als enige pager voor de brandweer op de markt gebracht.En de regio,s hebben dus de Infostream aangeschaft,daar hadden de korpsen niets mee te maken.
Ik heb zelf de Infostream,en hij bevalt prima.Hij doet waar hij voor hij is aangeschaft,en hij weet mij te wekken midden in de nacht.
Dat ik af en toe een baterij moet vervangen,ach is een klusje van nog geen minuut.Wij hebben 2 oplaadbare baterijen gekregen met lader,prima toch?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2006, 19:36:42
ach we zijn misschien gauw tevreden.

de infostream presenteerd minder dan menig andere pager, bovendien is hij veel duurder. (van ons belastinggeld)
mij rijzen hier de vragen wie heeft zijn werk slecht gedaan en/of wie wordt er rijk van over onze rug.
Nemo me impune lacessit


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2006, 23:12:09
Het verschilt ook nog met wat voor werk je doet. Bouwvakkers hebben meer aan een pager die hard trilt, meer geluid maakt en tegen een stootje kan dan de Infostream. Meer kans op vallen, harde geluiden van bijv. trilboren, dus dan kan harder piepen en trillen een mooie bijkomstigheid zijn denk ik! Broodnodig is het natuurlijk niet, maar als je ziet dat deze pagers goedkoper zijn dan Infostream pagers.. tja... dan is voor mij de keuze snel gemaakt :)