Voertuigen Florida USA (oktober 2006)

Auteur Topic: Voertuigen Florida USA (oktober 2006)  (gelezen 4310 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Gepost op: 29 oktober 2006, 21:50:30
Ik ben net een paar dagen terug van een heerlijke vakantie in Florida  8) 8) ;)
Gelukkig was er ook nog voldoende tijd om een aantal brandweerkazernes te bezoeken en een paar mooie/bijzondere voertuigen te fotograferen.

Hieronder een selectie van de foto's, de rest volgt misschien later nog een keer.

groeten,
René de Caluwé

Rene112

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2006, 21:57:00
De brandweer van Miami Dade is een enorm korps dat het gebied van Dade County rondom Miami bedient.
In dit gebied zijn nog enkele 'eigen' gemeentelijke brandweerkorpsen, maar verder zijn het vooral de kazernes met de 'lime' kleurige voertuigen.

Kazerne 21 in Haulover Park (tussen Sunny Isles en Bal Harbour) ligt schitterend aan het water.... daarom was het mogelijk om deze foto's te maken met een mooie achtergrond.

Engine 21 is een Pierce Quantum uit 2002. Dit is zo'n beetje het standaard blusvoertuig in Miami Dade.

Rescue 21 is een (naar mijn mening ;)) schitterende ambulance uit 2003. Bijna elke kazerne in Miami Dade heeft de beschikking over een Engine (blusvoertuig) en een Rescue (ambulance).

Rene112

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:11:22
Sunrise ligt in Broward County ongeveer 25 kilometer van de stad Miami. Sunrise heeft 90.000 inwoners en 4 beroepskazernes. Daardoor is het mogelijk om bij elke melding binnen 4 minuten een eenheid voor de deur te hebben staan!
Als dat bij een medisch spoedgeval geen Resue (ambulance) is dan is het een Engine (blusvoertuig) waarvan de bemanning ook bestaat uit volledig opgeleide paramedics inclusief de benodigde uitrusting.

Engine 92 staat in de hoofdkazerne en heeft een 65 ft (ongeveer 20 meter) lange ladder/blusarm van het merk Snorkel.
Dit is dus (inclusief de medische uitrusting) een zeer multifunctioneel voertuig.
Natuurlijk zijn er (zoals het in de USA hoort) voldoende zwaai-, knipper- en flitslampen gemonteerd!  ;) :D

Hazmat 92 is een voertuig met alle materialen voor de gevaarlijke stoffen (HAZardous MATerials) ploeg.
Een voertuig opgebouwd op de meer europese Ford Cargo zie je niet zo heel erg vaak in de USA.
Zie ook het uitklapbare scherm aan de zijkant. Hiermee kan een beschutte aankleedplaats voor de gaspakdragers gemaakt worden.

Rescue 59 is de nieuwste ambulance van dit korps (bouwjaar 2006).
Een ambulance op een (licht) vrachtwagenchassis is in heel Florida bij de brandweer vrijwel standaard.
Op het dak van de opbouw is een metalen bescherming van de airco-installatie te zien. Ik vermoed dat er wel eens een ongelukje is gebeurd met een ander voertuig waarbij de airco het niet heeft overleefd. Ze wilden er in Sunrise in ieder geval verder niets over aan mij vertellen  :-X     ;D ;)
Wat mij betreft een schitterend voertuig met mooie ledverlichting.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:18:37
Wat een voertuigen :o

Mooie foto's René! 8)

Rene112

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:22:59
Tussen Miami en Orlando ligt een groot gebied met vooral landbouw, bossen en een heel groot meer (40 bij 40 kilometer...)

De brandweer van het gebied Okeechobee (ik heb het ook niet verzonnen ;)) heeft onder andere een kazerne in Fort Drum. Hier staat een 'aardige' GMC watertankwagen.

De bestrijding van bosbranden gebeurt in Florida voornamelijk door de "Division of Forestry" van de staat Florida. Vergelijk het maar met de situatie dat in Nederland er brandweerkazernes zouden zijn van Staatsbosbeheer  ;)
In Okeechobee (vlakbij dat meertje....) is een kazerne met een aantal brandweervoertuigen gevestigd.

Dit is één van de kleinere blusvoertuigen op een Ford chassis.

Deze International transportwagen vervoert een tractor waarmee bosbranden kunnen worden bestreden. Met de tractor worden bomen omgeduwd en alle brandbare materialen verwijderd. Er zit zelfs een complete aanhanger met een ploeg bij zodat een echte brandsleuf rondom de vuurhaard getrokken kan worden.

Rene112

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:34:13
Orange County ligt rondom Orlando en heeft ook een enorme hoeveelheid kazernes.

Hier een redelijk nieuw blusvoertuig (Engine) van kazerne 53 vlakbij de enorme Florida Mall (een winkelcentrum waar je zonder problemen de hele dag kunt rondlopen en flink verdwalen......).
Engine 53 stond bij een aanrijding tussen 2 personenauto's waarbij de brandweer (zoals daar vaak voorkomt) als eerste ter plaatse was en ook al vaak wordt gealarmeerd als het bij de 911-centrale onzeker is of er daadwerkelijk gewonden zijn.

Kazerne 71 ligt een paar kilometer verderop. Hier staat een nog wat ouder type Engine gebouwd door E-One op een Freightliner chassis. Voor ons zijn dit natuurlijk grote, indrukwekkende en mooie voertuigen, maar de firefighters van deze kazerne zouden toch liever een moderner (compacter en beter te besturen) voertuig willen hebben.

Van de circa 10 meldingen per 24 uur die deze kazerne draait, zijn er gemiddeld 8 voor medische spoedgevallen.
Daarbij komt het ook nogal eens voor dat het eigenlijk helemaal geen spoedgeval is, maar dat iemand 911 belt in plaats van de huisarts. Via 911 komt altijd een brandweereenheid met opgeleide paramedics, ook als je niet verzekerd bent voor ziektekosten. En lang niet iedereen heeft daar genoeg geld om zich daarvoor te verzekeren...
Zo had deze kazerne net voor mijn komst een uitruk gehad voor een oudere vrouw die eigenlijk alleen maar haar bloeddruk wilde laten controleren en daarom 911 had gebeld om te vertellen dat ze zich niet zo lekker voelde...  :-\

Rene112

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:45:15
Vlakbij het appartementencomplex waar wij verbleven had deze Rescue Ambulance een uitruk voor iemand die onwel was geworden in een hotel. Natuurlijk stond het voertuig daarom niet bepaald mooi voor een foto.... Normaal laat ik dan het fotograferen zitten maar nu heb ik toch een paar plaatjes geschoten.

Engine 71 (kazerne Four Courners vlak langs de Highway 192 in de buurt van Disney World) was ook uitgerukt. Toen de Rescue met het slachtoffer naar het ziekenhuis was vertrokken, kon ik nog even met deze firefighters praten. Daarna hebben ze met hun nieuwe Pierce Engine netjes in het zonnetje voor mij geposeerd.  :)

Bijzonder zijn de kleuren van de meeste voertuigen van Osceloa County : rood met zilvergrijze bovenkant en zwarte band.
Wat mij betreft een schitterende kleurencombinatie. Helaas ben ik niet toegekomen aan het bezoeken van meerdere kazernes in Osceola County......  toch maar weer een volgende reis plannen?  ;)

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:53:53
Prachtige foto's maar dat kan ook bijna niet anders met zulke mooie voertuigen!

Michelle1983

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 29 oktober 2006, 23:09:02
Echt gave foto's :) En Lake Okeechobee is ook wel leuk, maar hoop dat je minder tussen de ouden van dagen zat dan toen ik er was een paar jaar geleden :D

Jeugdbrandweer

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2006, 10:37:13
mooie foto's ::)

Ga volgend jaar ook naar Amerika dus dit was alvast een voorproefje ;D