Metrostel in brand (Grip 1) - Spijkenisse 01-11-2006

Auteur Topic: Metrostel in brand (Grip 1) - Spijkenisse 01-11-2006  (gelezen 13529 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 1 november 2006, 01:49:31
ACTUEEL ACTUEEL!!

RET heeft bussen ingezet om slachtoffers en gedupeerde te vervoeren, er staan heel veel ambulances op het terrein en het is een grote choas. Wat er precies is gebeurt is onduidelijk maar het zag er erger uit dan dat het was.

Ik ben er net bij geweest en wat foto's genomen, veel was er niet meer te zien.


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #31 Gepost op: 1 november 2006, 04:34:54
Grip 1 Metrostation Spijkenisse
Spijkenisse - 01-11-2006
SPIJKENISSE - Op metrostation De Akkers in Spijkenisse is dinsdag tegen middernacht brand uitgebroken in een metro. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer woensdagochtend gezegd.

Hij kon niet zeggen of alle inzittenden de metrotrein uit zijn. De politie heeft groot alarm gegeven, mede om te voorkomen dat de brand zich verder uitbreidt.

Meer foto's
www.112actueel.nl
www.fotomiche.nl


twitter : @fotomiche , @regio14nl


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #32 Gepost op: 1 november 2006, 06:53:10
Brand in metro in Spijkenisse
(bron nu.nl)
Uitgegeven: 1 november 2006 00:40
Laatst gewijzigd: 1 november 2006 06:26

SPIJKENISSE - Op metrostation De Akkers in Spijkenisse heeft in de nacht van dinsdag op woensdag een brand gewoed in een metro. Er zijn geen gewonden gevallen. Dat hebben woordvoerders van de brandweer en de politie woensdagochtend gezegd.
Het betreft een metro die uit drie stellen bestaat, waarvan er twee in brand hebben gestaan. De metro bevond zich in een bovengrondse buis met een plastic overkapping die eveneens vlam vatte.
Vanwege zogeheten 'slechte rook' die hierdoor ontstond, zijn het metrostation en het winkelcentrum eronder ontruimd. Bewoners van flatwoningen naast de buis zijn geëvacueerd en opgevangen.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 1 november 2006, 10:41:58
Als de politie als eerste tp is zal zij natuurlijk ook proberen een brand te blussen met de op het voertuig aanwezige poederblusser. Dit gebeurt wel vaker.
Daarnaast. Dat de politie groot alarm heeft gegeven is naar mijn mening een goede inschatting geweest gezien de vervolgalarmeringen. Waarschijnlijk was de politie als eerste tp, heeft een inschatting gemaakt (grote brand, onbekend of in het voertuig nog personen aanwezig zijn, aanwezigheid personen op/nabij het peron enz) en geconcludeerd dat het noodzakelijk is een groot alarm te geven. Het is toch verstandiger om te veel hulpverleners ter plaatse laten komen (en GRIP 1 af te kondigen) en dus opschalen!?. Als men wacht dan gaat kostbare tijd verloren en zullen/kunnen mogelijk veel slachtoffers vallen. Als later blijkt dat het teveel is geweest dan is het 'jammer dan'.



Politie heeft zich alleen bezig gehouden met evacueren.. brandweer heeft de opschaling gedaan!
Dit brandje konden ze niet aan met een halve lege poederblusser uit hun dhv wagentje  ;D


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #34 Gepost op: 1 november 2006, 11:33:03
Politie heeft zich alleen bezig gehouden met evacueren.. brandweer heeft de opschaling gedaan!
Dit brandje konden ze niet aan met een halve lege poederblusser uit hun dhv wagentje  ;D

Sterker nog: Aanrijdend kreeg de politie mee dat alle personen inmiddels uit de metro waren, waarop door de eenheden besloten werd het metrostation niet te betreden. Op camerabeelden was toen al duidelijk dat het een flinke uitslaande brand betrof.
Later zijn enkele woningen ontruimd vanwege de grote rookontwikkeling.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #35 Gepost op: 1 november 2006, 12:16:40
Sinds wanneer blussen blauwe buisjes?????? ;D

De brandweer moet toch beschikken over snelle en adequate meetgegevens, het liefst van het hart van het incident.... ;D
'T is elke keer weer brandweer...


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 1 november 2006, 13:43:52
Heeft iemand nog foto's kunnen maken, ben namelijk opzoek naar de omstanders die foto's stonden te maken. Al mijn foto's zijn namelijk mislukt. Heb gelijk een andere camera aangeschaft heb er nu genoeg van!

(Uitgezonderd; Miché)

Ik ben opzoek naar die omstanders.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #37 Gepost op: 1 november 2006, 13:50:14
Heeft iemand nog foto's kunnen maken, ben namelijk opzoek naar de omstanders die foto's stonden te maken. Al mijn foto's zijn namelijk mislukt. Heb gelijk een andere camera aangeschaft heb er nu genoeg van!

Vertel in dit topic (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8975.570) even welke camera je had, waarom je hem hebt weggedaan en welke camera je nu hebt :D (ben wel benieuwd naar de mislukte foto's, post er desnoods eentje zodat we misschien kunnen zien waaraan het ligt!)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 1 november 2006, 14:34:23
Sinds wanneer blussen blauwe buisjes?????? ;D


Mja ik kan hier wat op zeggen! maar ik ga het niet doen...


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 1 november 2006, 14:35:15
www.mediatv.nl ook weer foto's.