Demonstratie nieuwe duikwagen brandweer Goes.

Auteur Topic: Demonstratie nieuwe duikwagen brandweer Goes.  (gelezen 6104 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 11 november 2006, 21:12:05
Vandaag zag ik de oude (Iveco volgens mij) WO van Goes bij Roteb (Lease) op het Kleinpolderplein in Rotterdam staan. Ik vermoed dat de oude Mercedes WO951 van de Regionale Bedrijfsschool van de brandweer Rotterdam-Rijnmond (dat is de oude WO331 van Capelle aan den IJssel) eruit gaat en dat die oude Iveco van Goes zijn opvolger wordt. Als iemand dat weet te bevestigen of ontkrachten, graag!
Enrique,

Even een lijntje uitgegooid naar Rinus Oosthoek, kreeg zojuist het bijgaande antwoord van hem:

Gezien de Veiligheids Regio Rotterdam Rijnmond geen goede veilige reserve duikwagen meer had de oude van de bedrijfsschool (oude capelle a/d ijssel) voldeed niet meer aan de veiligheids eisen er is besloten om te zoeken naar een goede reserve wagen,de oude wagen van Goes was nog redelijk wordt geheel opgeknapt bij de roteb en zal dienst gaan doen als reserve duikwagen voor de gehele Veiligheids Regio Rotterdam Rijnmond
 
Groet
Johan


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #21 Gepost op: 11 november 2006, 21:49:56
Bij deze ook een bevestiging vanuit Goes. Ons oude WO-tje is naar Rijnmond vertrokken inderdaad.
De benaming 'redelijk' is op z'n plaats  ::)

Gr
Erik


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #22 Gepost op: 12 november 2006, 10:23:29
Hee geweldig jongens, dank jullie wel! Ik moet zeggen dat ik hem er mooi uit vond zien (ik zag hem maar heel kort toen ik langsreed, maar toch)! Ben benieuwd! Zogauw we foto's hebben van de "nieuwe" WO951, komen ze vanzelf op het forum. ;)
greetz,  Enrique


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #23 Gepost op: 12 november 2006, 11:36:45
Hee geweldig jongens, dank jullie wel! Ik moet zeggen dat ik hem er mooi uit vond zien (ik zag hem maar heel kort toen ik langsreed, maar toch)! Ben benieuwd! Zogauw we foto's hebben van de "nieuwe" WO951, komen ze vanzelf op het forum. ;)

Dit is 'm:



In Goes in gebruik genomen in 1995. Ingericht door Touw uit Bergen op Zoom en carrosseriebedrijf Akkermans uit Oud-Gastel.

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #24 Gepost op: 12 november 2006, 11:44:04
Op zich wel grappig dat nu ook deze WO weer een 2e bestemming vindt.
Onze allereerste WO (die werd vervangen door de Iveco hierboven) was een voormalige ambulance op Mercedes-Benz 310-chassis (met benzinemotor!) en heeft na z'n Goese periode nog een tijdlang dienst gedaan bij brandweer Staphorst.
Die Mercedes 310 was afkomstig van Ambulancedienst Bevelanden en was door carrosseriebedrijf Hendrikse in Goes verbouwd tot WO.

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 21 november 2006, 11:33:03
Hier trouwens nog een actiefoto:



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


jwpots

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 21 november 2006, 12:08:42
Yerseke?  ::)
Wel even op blijven letten, ook de actiefoto is de WO van de brandweer Goes. En dus GEEN Yerseke. Kijk 4 posts terug naar de foto van Erik en vergelijk het kenteken.

Groet
Johan


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #28 Gepost op: 21 november 2006, 13:17:26
Misschien bedoelt Palmpie dat de WO van Goes op die actiefoto in Yerseke in actie was?
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 21 november 2006, 19:35:04
Misschien bedoelt Palmpie dat de WO van Goes op die actiefoto in Yerseke in actie was?

 ;)