bedankt voor jullie reacties,
Het is inderdaad ook niet zo dat elke Hbo-v-er zomaar dat traject kan volgen, het is ook zeer goed dat er eerst geselecteerd word. Naar mijn mening zou dat ook moeten gelden voor Mbo-V-ers !!
ik wil hier ook even een persoonlijke kanttekening plaatsen, de verkorte trajecten vragen een HBO-V achtergrond. het is niet mijn bedoeling geweest om een onderscheid tussen HBO-V-ers en MBO-V-ers te maken, Ik zie niet zozeer de meerwaarde van een HBO-V-er tav een MBO-V-er, ik denk dat allebei even goed hun werk kunnen doen, alleen is de HBO-V meer gericht op management functies,.iets wat je op de ambulance niet zozeer zal gebruiken, lijkt mij.
Want zoals jullie al zeggen zijn er op de opleiding mensen die best geschikt zouden kunnen zijn voor een verkort traject, terwijl anderen dit misschien niet aan zouden kunnen.
Ik ben zelf nu bezig met een deeltijd-studie HBO-V om inderdaad de Critical care variant te doen (van Groningen) , en dan hopelijk het 4e jaar stage te kunnen lopen op de SEH of de IC. Wat tegenwoordig ook een mogelijkheid is. om in ieder geval al wat meer ervaring op te doen.
vandaar ook de vraag naar jullie ervaringen
het zou natuurlijk mooi zijn om het traject van UMCG te kunnen volgen. maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Nu ben ik aan het solliciteren om als chauffeur aan het werk te komen, ik ben ook begonnen als chauffeur (invalkracht bij diverse diensten, maar geen mogelijkheid tot vaste aanstelling).
Natuurlijk omdat het chauffeuren een machtig mooi beroep is en zeker een vak apart. Maar ik het jammere eraan vind ik dat er op den duur weinig doorgroeimogelijkheden zijn.
En het medisch handelen trekt me toch wel heel sterk aan, heb ik gemerkt.
ik zie jullie ervaringen tegemoet
gr martien