Tooncode

Auteur Topic: Tooncode  (gelezen 8221 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #20 Gepost op: 28 maart 2004, 10:39:22
Marc,
Het is dus uitgesteld, want ze zouden toch in juni overgaan?


Robert H

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 28 maart 2004, 11:08:23
Ik wilde nog even reageren op die 30 sec.
Inderdaad duurt het twintig tot dertig seconden NA berichtgeving voordat het relais sluit.

Het relais dat geopend werd met die 5TVO sluit automatisch na einde bericht.
Dat kan inderdaad de reden wezen dat wanneer een bericht terug wordt gezonden na (antwoord AC) dat je dan geen toon hoord! :D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 28 maart 2004, 20:36:35
Het relais dat geopend werd met die 5TVO sluit automatisch na einde bericht.
Dat kan inderdaad de reden wezen dat wanneer een bericht terug wordt gezonden na (antwoord AC) dat je dan geen toon hoord!

Jouw bericht lezend zou ik denken dat er enige vorm van 'interactie' is tussen de mobilofoon en het netwerk. Dit is dus niet het geval en daarom vind ik die 30 seconden technisch een vreemde keuze, aangezien er zich situaties voor kunnen doen waarin dit ongewenst is. Bovendien creeer je de mogelijkheid tot het plegen van onderlinge communicatie op een operationeel kanaal en ook dat is ongewenst. Maargoed, dat heb ik eerder al uit de doeken gedaan.

Wat bedoel jij overigens met "relais"? Dat is meer een term uit de politiewereld, ik ben benieuwd wat jij ermee bedoelt.

Groeten, Peter.


Robert H

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 29 maart 2004, 19:26:41
Kan zijn, misschien sla ik de plank een beetje mis.
Maar met relais wordt hierin bedoeld het versterkend orgaan die een mobilofoon opent met een 5TVO.

Een mobilofoon zelf heeft een zendbereik van 10 to 12 km, door een relais aan te spreken die geopend wordt door een tooncode, kan het signaal zodanig versterkt worden zodat hij een afstand kan afleggen van zo'n vijftig km.

Ik weet ervan dat het D/C netwerk wel zo werkt hoe dat verder zit?
Dat antwoord ben ik je ook verschuldigd.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 30 maart 2004, 22:17:51
Een mobilofoon zelf heeft een zendbereik van 10 to 12 km, door een relais aan te spreken die geopend wordt door een tooncode, kan het signaal zodanig versterkt worden zodat hij een afstand kan afleggen van zo'n vijftig km.

Ik weet ervan dat het D/C netwerk wel zo werkt hoe dat verder zit?

Dat is mij bekend, maar zo werkt het bij de brandweer dus niet. De AC werkt wel via een "netwerk" van meerdere relais, maar de 'uplink' (signaal *naar* de AC) wordt niet versterkt. Het zou versterkt kunnen worden op een ander kanaal, door kanalen aan elkaar te koppelen, maar nooit op hetzelfde kanaal.

Groeten, Peter.


Robert H

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 1 april 2004, 18:56:58
even goed bedankt, ik weet tenslotte ook niet alles en zo kom ik nog weer iets aan de weet.

groetjes robert


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 2 april 2004, 21:22:46
Ik ken wel mobilofoons die dertig seconden open blijven staan als er géén aktiviteit is en daarna op toonslot gaan. Als je binnen dertig seconden zendt aktiveer je de timer opnieuw.

Henk


memvd

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #27 Gepost op: 4 april 2004, 12:44:17
Marc,
Het is dus uitgesteld, want ze zouden toch in juni overgaan?
Klopt, maar dit heeft voornamelijk te maken met de nieuwste software van het netwerk en het leveren van de grote bulk randapparatuur en de tijd die nodig is om alles te programmeren. Dit geldt ook voor de alarmontvangers.

Marc