een heftig nachtje thuis

Auteur Topic: een heftig nachtje thuis  (gelezen 12983 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 12 november 2006, 12:09:18
Wie hier op het forum kent hem ? Ikke in ieder geval niet, voor mij s de privacy dan ook nog steeds gewaarborcht, ik kan de info van Tebby niet herleiden tot 1 bepaald persoon dan wel een heel klein groepje personen.

Nou, ik zou niet te hard zeggen dat het niet te herleiden is. Via het forum is voldoende informatie te achterhalen om achter de juiste gegevens te komen. Niet dat ik dat allemaal zou gaan willen uitzoeken vanwege de casus van haar vader hoor, maar goed, wie kwaad wil...

Ik ben het wel met Delta eens, ik zou er niet zo blij mee zijn als mijn dochter deze vrij persoonlijke informatie op het internet zou zetten, al dan niet redelijk anoniem.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 12 november 2006, 12:27:57
(...)

Als je dat zo'n punt vind waarom heb stuur je dan geen PB naar Teddy met jouw bedenkingen ipv een gebruiksaanwijzing te geven.... ::) ::) ::) ;)


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 12 november 2006, 12:37:03
Als je dat zo'n punt vind waarom heb stuur je dan geen PB naar Teddy met jouw bedenkingen ipv een gebruiksaanwijzing te geven.... ::) ::) ::) ;)

Zo beter?  :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 12 november 2006, 12:46:50


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #34 Gepost op: 12 november 2006, 16:47:28
Nou, ik zou niet te hard zeggen dat het niet te herleiden is.

Dat zeg ik ook niet, maar je moet er hoop moeite voor doen en wat weet je dan ?
"iemand die kwaad wil" werd gezegd, ik ben redelijk van vertrouwen en zou eigenlijk zo snel geen "kwaad" kunnen verzinnen.
Nee naar mijn menig zijn er dan gemakkelijker wegen hoor, ga eens op bezoek in het ziekenhuis, hoe vaak hoor je dan via, via het hele medische verhaal van de kamergenoten van de gene die je bezoekt ?

Het valt me ook wel een beetje tegen dat iedereen over Tebby heenvalt, iemand die eens spontaan nog met de bibbers haar verhaal vertelt....
Laten we ook niet op de stoel gaan zitten van haar vader zonder diens mening hierin te kennen.
Of ze dit vertelt is iets tussen haar en haar vader, het is niets aan ons om daar over te (ver)oordelen wanneer we de feiten niet kennen.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 12 november 2006, 16:53:39
En nu weer back on topic. Zaken die om dit onderwerp heen hangen svp in een aparte topic of per PM met de betrokkenen  ;)


wilco5379

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #36 Gepost op: 12 november 2006, 22:14:12
teddy je heb gedaan wat een ehbo'er had moeten doen toppie ik hoop dat het nu een stuk beter gaat met je vader en metr jullie want 9 van de 10 keer worden jullie vergeten want ook op jullie maakt het grote indruk
ik wil nog 1 ding kwijt aan alle ehbo'ers als je handeld handel dan met je hart twijf niet aan je zelf
als je dat wel doet doe dan een stapje terug en denk goed na
ehbo'er plv hoofd bhv'er


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #37 Gepost op: 13 november 2006, 21:55:42
Een hypoglykemie kan een epileptische aanval veroorzaken. Het is dus goed mogelijk dat er een verband is tussen de gemeten bloedsuikerwaarde (te laag) en de opgetreden epileptische aanval. Dat de ambupleeg de glucose prikt lijkt me bij het beschreven beeld normaal.
Een te lage bloedsuikerspiegel is echter vreemd bij een nog niet ontdekte Diabetes Mellitus, je zou dan eerder een hyperglykemie verwachten.

Ik ken van dichtbij een vorm van hypoglykemie ( hyperinsulinisme ). In tegenstelling tot de diabetes , ontstaat, onder invloed van bepaalde factoren, een overmatige insuline productie waardoor het bloedsuikergehalte verder daalt. Als men dan suiker eet, dan wordt nog meer insuline aangemaakt en daalt het bloedsuiker gehalte nog verder, waardoor het so in een vicieuze circel terecht komt. In mijn geval is dat te doorbreken met een combinatie van druivensuiker (snel herstellen) en bruinbrood (herstel voortzetten).
Gelukkig is het nog nooit zover gekomen dat de patient in coma is geraakt, dus ik weet gelukkig niet wat dan de gevolgen kunnen zijn


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #38 Gepost op: 15 november 2006, 14:11:00
Ik ken van dichtbij een vorm van hypoglykemie ( hyperinsulinisme ). In tegenstelling tot de diabetes , ontstaat, onder invloed van bepaalde factoren, een overmatige insuline productie waardoor het bloedsuikergehalte verder daalt. Als men dan suiker eet, dan wordt nog meer insuline aangemaakt en daalt het bloedsuiker gehalte nog verder, waardoor het so in een vicieuze circel terecht komt. In mijn geval is dat te doorbreken met een combinatie van druivensuiker (snel herstellen) en bruinbrood (herstel voortzetten).
Gelukkig is het nog nooit zover gekomen dat de patient in coma is geraakt, dus ik weet gelukkig niet wat dan de gevolgen kunnen zijn  
Ik snap niet wat je bedoelt als je zegt dat de pat. nog meer insuline aan gaat maken bij suikerinname maar dat druivensuiker voor snel herstel zorgt.
en heeft deze persoon dan niet standaard een spuitje glucagon (wat de werking van insuline zeg maar tegen gaat)?
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #39 Gepost op: 15 november 2006, 15:23:13
Ik snap niet wat je bedoelt als je zegt dat de pat. nog meer insuline aan gaat maken bij suikerinname maar dat druivensuiker voor snel herstel zorgt.
en heeft deze persoon dan niet standaard een spuitje glucagon (wat de werking van insuline zeg maar tegen gaat)?

De druivensuiker keert het tij voor korte tijd, maar wel lang genoeg om de zaak, door bruinbrood te eten, te kunnen stabiliseren.
Misschien dat een van medisch verder geschoolde over dit mechanisme iets zinnigs kan en wil zeggen.