een heftig nachtje thuis

Auteur Topic: een heftig nachtje thuis  (gelezen 12993 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #20 Gepost op: 10 november 2006, 18:14:01
Bedoel je misschien Stesolid (een spierverslapper)?

Aka diazepam of valium... da's tegen epileptische aanvallen (oa.)
Arts  www.alphalog.nl


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #21 Gepost op: 11 november 2006, 16:47:56
Jawel, maar Tebby wil weten of jullie het o.b.v. van haar "real-casus" ook kunnen raden.


Vreemd hoor een ''real live casus'' met een zeer hoog, ''raad maar raak gehalte'' zonder dat benoemd wordt dat ''raden'' naar de oorzaak het doel is van het bericht..... :o
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #22 Gepost op: 11 november 2006, 16:50:05
de heren van de ambu hadden het helaas fout het is geen suiker. papa is gisteren naar de neuroloog geweest. daar blijkt dat het een insult is geweest. en nu hebben we stirolid (of hoe je dat mag ook schrijven) in huis. maandag krijgt ie een ecg en de maandag er op een hersenscan. en de week van 5dec krijgt hij een kastje mee naar huis waarmee ze 24 uur lang een ecg maken.



Kunnen we aub verschoond blijven van deze raad maar raak casussen?! Aparte ''ambu-afbrand''-methode die hier totaal ongenuanceerd uit de doekn kan worden gedaan, maar daar zit ik niet op te wachten >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 11 november 2006, 17:11:00
Kunnen we aub verschoond blijven van deze raad maar raak casussen?! Aparte ''ambu-afbrand''-methode die hier totaal ongenuanceerd uit de doekn kan worden gedaan, maar daar zit ik niet op te wachten >:(

Volgens mij valt het wel mee met het 'afbranden'..... :) Waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt, dat is overal zo. Als je geen fouten wil maken moet je je opsluiten in een betonnen bunker, 100 meter onder de grond...  ;) ;) Of mogen van jou medische fouten niet door leken niet bekend gemaakt worden???  ??? ??? ???


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 11 november 2006, 19:28:09
Er is geen 'fout' gemaakt: er is een werkdiagnose gesteld bij een zeer vaag, moeilijk ziektebeeld dat niet blijkt te kloppen zonder dat dat enige consequenties heeft gehad.
Ik ben het wel eens dat er geen enkel nut is in deze raad maar raak casus zonder dat de artsen er uberhaupt al uit zijn wat het is, en ik ben het er ook mee eens dat het enigzins denigrerend/onterecht verwijtend naar het ambu-personeel is gedaan hier...
Arts  www.alphalog.nl


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 11 november 2006, 19:41:50
Volgens mij valt het wel mee met het 'afbranden'..... :) Waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt, dat is overal zo. Als je geen fouten wil maken moet je je opsluiten in een betonnen bunker, 100 meter onder de grond...  ;) ;) Of mogen van jou medische fouten niet door leken niet bekend gemaakt worden???  ??? ??? ???

Joffry heeft in zekere zin wel gelijk. Op het forum bestaat de neiging om bij (vermeende) medische fouten een heleboel ongenuanceerde kritiek te geven. Het is leuk dat Palmpie op dit bericht reageert, omdat die casussen (artikelen) vaak van hem afkomstig zijn.
Medische fouten moeten zeker niet in de doofpot gestopt worden. Maar om hier medisch personeel af te kraken, zonder dat we kennis hebben van de inhoud van een bepaalde fout, dat gaat wel een beetje ver.

Ik denk dat je (Palmpie) het berichtje van Joffry niet helemaal goed begrepen hebt, zijn opmerking gaat niet over het maken van fouten, maar over het direct een mening klaarhebben over een gemaakte fout of verkeerde (werk)diagnose.

In deze discussie wordt subtiel ook al het oordeel van de neuroloog in twijfel getrokken. Jammer.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 11 november 2006, 20:22:15
Joffry heeft in zekere zin wel gelijk. Op het forum bestaat de neiging om bij (vermeende) medische fouten een heleboel ongenuanceerde kritiek te geven. Het is leuk dat Palmpie op dit bericht reageert, omdat die casussen (artikelen) vaak van hem afkomstig zijn.
Medische fouten moeten zeker niet in de doofpot gestopt worden. Maar om hier medisch personeel af te kraken, zonder dat we kennis hebben van de inhoud van een bepaalde fout, dat gaat wel een beetje ver.

Ik denk dat je (Palmpie) het berichtje van Joffry niet helemaal goed begrepen hebt, zijn opmerking gaat niet over het maken van fouten, maar over het direct een mening klaarhebben over een gemaakte fout of verkeerde (werk)diagnose.

In deze discussie wordt subtiel ook al het oordeel van de neuroloog in twijfel getrokken. Jammer.

Bij de politie en brandweer post ik ook artikelen die soms over problemen / fouten gaan.  ;) Ik zie niet in waarom ik dat niet over medische zaken zou doen. Kan je misschien een reden geven?  :)

Een mening is iets persoonlijk. Gelukkig leven we in een land waar het niet strafbaar is om een mening te hebben en deze te mogen ventileren....  ;) Dat is wat anders als iets als een feit bestempelen waar je niet 100% zeker over bent / kunt wezen.... ;) :)

Het 'leuke' van je mening geven op dit forum is dat hier vaak ook professionals komen die zaken vanuit hun standpunt en ervaring kunnen nuanceren / de juiste info kunnen geven.
Een mooi voorbeeld daarvan vindt ik het bericht (uit dit topic):

Een hypoglykemie kan een epileptische aanval veroorzaken. Het is dus goed mogelijk dat er een verband is tussen de gemeten bloedsuikerwaarde (te laag) en de opgetreden epileptische aanval. Dat de ambupleeg de glucose prikt lijkt me bij het beschreven beeld normaal.
Een te lage bloedsuikerspiegel is echter vreemd bij een nog niet ontdekte Diabetes Mellitus, je zou dan eerder een hyperglykemie verwachten.

Of een epileptische aanval ook kan leiden tot een hypo heb ik zou gauw niet kunnen terugvinden.

Ik hoop dat het intussen weer wat beter gaat met je vader en dat jullie wat van de schrik zijn bekomen! Veel sterkte!

 ;) :)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #27 Gepost op: 11 november 2006, 23:07:09
het gaat inmiddels nog niet echt goed. heeft nog last van zijn schouder en arm en is zijn conditie kwijt. maandag moet ie naar het ziekenhuis en gaat hier naar vragen. vrijdag morgen is ie 3 uurtjes gaan werken. 28ste krijgen we de uitslag en hopelijk dat het dan allemaal klaar is. en dat het nooit meer gebeurt.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #28 Gepost op: 11 november 2006, 23:09:01
En is hij er blij mee dat je dat allemaal op een openbaar forum bekend maakt...?  ???
Arts  www.alphalog.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #29 Gepost op: 11 november 2006, 23:48:32
En is hij er blij mee dat je dat allemaal op een openbaar forum bekend maakt...?  ???

Wie hier op het forum kent hem ? Ikke in ieder geval niet, voor mij s de privacy dan ook nog steeds gewaarborcht, ik kan de info van Tebby niet herleiden tot 1 bepaald persoon dan wel een heel klein groepje personen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources