Ik snap de technische details redelijk, uiteindelijk kunnen ze dus op 10 meter nauwkeurig, onafhankelijk van GPS informatie je locatie redelijk volgen
Wat ik mis, is op welke manier de locatie gegevens worden doorgegeven aan de andere meldkamers en men heeft het over x,y coordinaten, maar via welk coordinatenstelsel gaan ze dat gebruiken, want ik lees iets over de de adres gegevens, straat huisnummer, nauwkeurigheden tot op 10 meter..? maar hoe doe je dat als iemand op een bootje op de IJssel vaart, of ergens op de veluwe wandeld..
Maar als je nu via 112 meldkamer in driebergen belt en die verbinden je door, naar de meldkamer in Apeldoorn kunnen ze nu nog steeds niet zien in Apeldoorn met welke nummer je belt, dus die gegevens worden niet automatisch meegezonden. Hoe gaan ze dat dan doen met de locatie gegevens ?
De meeste meldkamers gebruiken alleen adres gegevens, en bij bosbranden worden het RD stelsel gebruikt, terwijl de kustwacht, marine en luchtmacht WGS84 gebruiken en het kadaster ook nog RD en landmacht en outdoor en bouwprojecten UTM.
Ik zie ons de ambulance meldkamer al bellen, we hebben 3 slachtoffers op strekdam 1002, aan de IJssel, GPS coordinaten ......./....... WGS84 (want dat gebruik je voor maritiem gebruik..) . Ik ben benieuwd of ze daar uit komen ?
Of voor de politie op de Veluwe ik sta op het fietspad in nabij epe, de schaapskooi, De GPS coordinaten zijn ...../...... UTM.. ik heb een fiets gevonden, zonder rijder en een losse jas in de struiken.. Hoe lang zouden ze er over doen ?