OMS met Prio 1/2

Auteur Topic: OMS met Prio 1/2  (gelezen 17115 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Gepost op: 13 november 2006, 16:21:04
Wat ik me nou afvraag, is het niet beter om naar een OMS te gaan met Prio 2 als er meer dan 3x een loze oms is geweest?

Natuurlijk moet je altijd uitgaan van het ergste, maar sommige gebouwen gaat er zo vaak een OMS af, is het nog wel zinvol om daar met Prio 1 heen te gaan?

In RR gaan ze wel met prio 2 naar een OMS.

Is het niet beter dat in alle regio's naar een OMS word gereden met Prio 2??
Vraag me af hoe jullie erover denken.

Gr Max




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 13 november 2006, 16:55:56
Wat ik me nou afvraag, is het niet beter om naar een OMS te gaan met Prio 2 als er meer dan 3x een loze oms is geweest?


Gr Max
En wat nu als de 4e keer daadwerkelijk brand is,en wij daar kalmpjes aan komen sjokken met prio2


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 13 november 2006, 16:56:50
En wat nu als de 4e keer daadwerkelijk brand is,en wij daar kalmpjes aan komen sjokken met prio2
Tja, hoe doen ze dat in rijnmond?


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #3 Gepost op: 13 november 2006, 17:18:51
hier wordt er bij oms jes   contact opgenomen door de commendant of plv comm   en die handelt het af   wij rijden nooit voor omsjes

die bedrijven die omsjes hebben hebben dat zowiezo 2 x per maand


goud3634

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #4 Gepost op: 13 november 2006, 17:28:34
Tja, hoe doen ze dat in rijnmond?

Hier in Rijnmond word er prio 2 geallameerd, mocht er geen contact met het object zijn of ivm met de drukte in overleg met de AC rijden ze verder onder prio 1.


Rene112

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 november 2006, 18:45:46
hier wordt er bij oms jes   contact opgenomen door de commendant of plv comm   en die handelt het af   wij rijden nooit voor omsjes

die bedrijven die omsjes hebben hebben dat zowiezo 2 x per maand  

Geldt dat bij jullie ook voor bedrijven die een "verplichte" (vanuit vergunningen) brandmeldinstallatie met doormelding hebben?

Wonderlijke constructie!   :o :o :o

groeten,
René de Caluwé


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 13 november 2006, 18:53:03
Geldt dat bij jullie ook voor bedrijven die een "verplichte" (vanuit vergunningen) brandmeldinstallatie met doormelding hebben?

Wonderlijke constructie!   :o :o :o

groeten,
René de Caluwé

Inderdaad,een wonderlijke constructie.Ik vraag me af wie de verantwoordelijke is als het helemaal misgaat  :-X :-X

Hier in Rijnmond word er prio 2 geallameerd, mocht er geen contact met het object zijn of ivm met de drukte in overleg met de AC rijden ze verder onder prio 1.
Hier in de regio Utrecht is het standaart een prio1 uitruk,en als er telefonisch contact en het blijkt loos te zijn rijden we prio2 door.Geen contact,of men weet niet waar de melding vandaan komt of wat er aan de hand is rijden we met prio1 door.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7 Gepost op: 13 november 2006, 21:00:34
Wie heeft eigenlijk voor Rijnmond bepaald dat ze standaard prio 2 krijgen??

Bepaald de MK dit?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #8 Gepost op: 13 november 2006, 21:18:39
Tja, hoe doen ze dat in rijnmond?

Dat vraag ik me ook af als het een keer mis gaat. Ik denk wel dat er koppen gaan rollen. Maar dat is meer een persoonlijk gevoel.

En om andwoord te geven op je vraag, nee dat lijkt me niet beter. Daarnaast word in onze regio niet gewerk met prio 2. Het is alles of niets. prio 1 of 3 dus.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #9 Gepost op: 13 november 2006, 23:01:08
Is er toevallig een regelgeving ergens op internet ofzo waar staat wat de normen zijn voor waneer je wel en waneer je niet met prio mag rijden?