OMS met Prio 1/2

Auteur Topic: OMS met Prio 1/2  (gelezen 17106 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #20 Gepost op: 17 november 2006, 11:51:16
Ehhh.... zou het iets met de formulering/taalgebruik te maken kunnen hebben?

Je kan dit lezen als de brandweer moet dit 'altijd' goedkeuren als het 'redelijk aanvaardbaar' is (en dat bepaalt ???) ..... of je kan het ook lezen als :

De brandweer moet het dan wel eerst goedkeuren... dus de brandweer bepaalt het 'redelijk aanvaardbaar' zijn.

Het zijn nuanceverschillen.... maar toch!  ;)

(...)

groeten,
René de Caluwé

Ik weet wel hoe de bedrijven het uitleggen... ;D ;D ;)

Misschien iets voor de toekomst:

Gevraagt: preventist
Vooropleiding: een acedemische graad Nederlandse taal  ;D ;D

 ;D ;D ;D ;D


firefighter5175

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #21 Gepost op: 17 november 2006, 11:54:52
een OMS is en blijft tot het tegendeel bewezen is een brandmelding en dan is idd een prio 1 noodzakeleijk
neem nu laatst bij norske skog papier fabriek een OMS blijkt een binnenbrand die werd opgeschaald naar grote brand
dus antwoord bij een OMSmelding gewoon als een prio 1
Wat ik me nou afvraag, is het niet beter om naar een OMS te gaan met Prio 2 als er meer dan 3x een loze oms is geweest?

Natuurlijk moet je altijd uitgaan van het ergste, maar sommige gebouwen gaat er zo vaak een OMS af, is het nog wel zinvol om daar met Prio 1 heen te gaan?

In RR gaan ze wel met prio 2 naar een OMS.

Is het niet beter dat in alle regio's naar een OMS word gereden met Prio 2??
Vraag me af hoe jullie erover denken.

Gr Max


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #22 Gepost op: 19 november 2006, 10:05:07
kijk even naar topic inzetverslagen actueel!!!!!!!!!!!!!!! ziekenhuis!!!!!

nog meer commentaar nodig!!!!!?????


jodejo

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 19 november 2006, 10:16:41
Hier in A-A, wordt er gereden onder prio 1. Mocht het correct afgebelt zijn voor vertrek, rijden ze helemaal niet. Wordt er onderweg gemeld dat het loos is, rijden ze meestal met 1 wagen verder onder prio 2 om toch nog even te controleren.
Zoiets lijkt mij ook gewoon het beste, Nooit een probleem als er toch echt iets is.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 19 november 2006, 14:14:28
Zo is het in Almere ook meestal :)

Inderdaad is het ziekenhuis een goed voorbeeld dat je naar een OMS altijd met prio 1 moet rijden.

Al heel vaak een loze OMS, en je ziet, het kan ook gewoon raak zijn ;)

Mijn mening was eerst, prio 2 kan geen kwaad, maar gezien het incident van het ziekenhuis, lijkt het mij beter om gewoon prio 1 te blijven rijden. Jammer dat je dit pas bedenkt NA zo'n incident.

Hoop dat de Brandweer (of anderen die dat bepalen) er nu toch is bij na gaan denken, om ook in Rijnmond, gewoon prio1 te rijden.

Max


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 19 november 2006, 14:17:50
Zo is het in Almere ook meestal :)

Inderdaad is het ziekenhuis een goed voorbeeld dat je naar een OMS altijd met prio 1 moet rijden.

Al heel vaak een loze OMS, en je ziet, het kan ook gewoon raak zijn ;)

Mijn mening was eerst, prio 2 kan geen kwaad, maar gezien het incident van het ziekenhuis, lijkt het mij beter om gewoon prio 1 te blijven rijden. Jammer dat je dit pas bedenkt NA zo'n incident.

Hoop dat de Brandweer (of anderen die dat bepalen) er nu toch is bij na gaan denken, om ook in Rijnmond, gewoon prio1 te rijden.

Max

En als je met prio 2 ook binnen 6 minuten ook aanwezig bent?  ::) ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #26 Gepost op: 19 november 2006, 14:19:28
En als je met prio 2 ook binnen 6 minuten ook aanwezig bent?  ::) ;)
Hebben ze geluk, voor die gasten de garage uit rijden zijn er al 3min om daar  :-X ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 19 november 2006, 14:22:57
Hebben ze geluk, voor die gasten de garage uit rijden zijn er al 3min om daar  :-X ::)
;D ;D Als ze wakker zijn welja  ;D ;D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #28 Gepost op: 19 november 2006, 14:28:23
U start in de Baan in Rotterdam en rijdt 14 m richting de Pierre Baylestraat.   Rotterdam    14 m    0 min
02 U blijft rechtdoor rijden. Deze weg, de Baan, gaat nu over in de Pierre Baylestraat. Volg deze weg voor 64 m.   Rotterdam   78 m   0 min
03 Verlaat nu de Pierre Baylestraat en sla rechts af de Schiedamse Vest in. Volg deze weg voor 136 m.   Rotterdam   214 m   0 min
04 Verlaat nu de Schiedamse Vest en sla links af de William Boothlaan in. Volg deze weg voor 153 m.   Rotterdam   367 m   1 min
05 U blijft rechtdoor rijden. Deze weg, de William Boothlaan, gaat nu over in de Hartmansstraat. Volg deze weg voor 158 m.   Rotterdam   525 m   1 min
06 Verlaat nu de Hartmansstraat en sla schuin links af de Westblaak in. Volg deze weg voor 270 m.   Rotterdam   795 m   1 min
07 U blijft rechtdoor rijden. Deze weg, de Westblaak, gaat nu over in het Eendrachtsplein. Volg deze weg voor 23 m.   Rotterdam   818 m   1 min
08 U blijft rechtdoor rijden. Deze weg, het Eendrachtsplein, gaat nu over in de Rochussenstraat. Volg deze weg voor 388 m.   Rotterdam   1.21 km   2 min
09 Verlaat nu de Rochussenstraat en sla scherp links af de Mathenesserlaan in. Volg deze weg voor 13 m.   Rotterdam   1.22 km   2 min
10 U blijft rechtdoor rijden. Deze weg, de Mathenesserlaan, gaat nu over in de Museumpark. Volg deze weg voor 50 m.   Rotterdam   1.27 km   2 min
11 Verlaat nu de Museumpark en sla rechts af de Wytemaweg in. Volg deze weg voor 275 m.   Rotterdam   1.54 km   3 min
12 Verlaat nu de Wytemaweg en sla schuin rechts af de Zimmermanweg in. Volg deze weg voor 26 m.   Rotterdam   1.57 km   3 min
13 U bent na 1.57 km en 2 min op uw bestemming, de Zimmermanweg in Rotterdam aangekomen.   Rotterdam   1.57 km   3 min


www.map24.com ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #29 Gepost op: 19 november 2006, 14:29:28
En als je met prio 2 ook binnen 6 minuten ook aanwezig bent?  ::) ;)
Ach ja :|

Maar bij een OMS in een ziekenhuis he? Worden er dan niet meer voertuigen meegealarmeerd in RR?

Hier in almere worden er 2x TS en 1x HW meegestuurd naar een OMS in een ziekenhuis ;)
Uiteraard hier wel met Prio 1 :-X