het kromme van heel het verhaal is dat er wel bijna altijd 2 ts-en gaan rijden maar wel met prio 2! kan je dit wel uitleggen? als je ervan uitgaat dat er toch niets aan de hand is waarom dan wel met 2 ts-en?
Ik heb het hele topic gelezen, maar ik zie nergens dat men (in Rotterdam) met 2x TS op een automaatje rijdt. Zoals eerder gezegd is het als volgt :
Alarmering OMS : Prio-2
Uitruk : Prio-3 indien contact en loos, indien geen contact (meestal) Prio-1
Een automaatje is immers een 'gewone' brandmelding tot het tegendeel bewezen is.
Blijkt er na telefonisch contact (of andere telefonische meldingen) wel iets aan de hand te zijn dan schaalt men op naar Gebouwbrand en dan pas gaat een 2e TS (en AL) rijden, dan is het immers meer dan een OMS.
Verder lees ik hier en daar wat verbazing over het rijden met 1 TS op een automaatje, maar als je de meldingen op P2000 een beetje in de gaten houdt dan zou je zien dat dat vrijwel overal het geval is. In vrijwel geheel Haaglanden rijdt men met 1 TS op een automaatje, behalve bij de objecten met een verhoogd risico, maar die maatstaf kan weer per korps verschillen.
Als ik kijk naar de meldingen die mijn PDW op dit moment in mijn geheugen heeft dan zie ik de volgende automaatjes :
Maastricht : 1x TS
Someren : 1x TS
Almelo : 2x TS
Eindhoven : 1x TS
Hoogvliet : 1x TS
Lelystad : 2x TS + 1x AL (Zuiderzee Ziekenhuis)
Aarle-Rixtel : 1x TS
Nijmegen : 1x TS
Den-Helder : 1x TS + 1x AL
Tiel : 2x TS + 1x AL (Rivierenland Ziekenhuis)
Weert : 1x TS
Rijswijk : 1x TS
Barneveld : 2x TS + 1x AL
Roosendaal : 1x TS
Halfweg : 1x TS
Emmeloord : 1x TS
En dan zit ik pas op de helft van het geheugen. Maargoed de strekking zal wel duidelijk zijn. In 3 gevallen zie ik 2x TS waarvan het in 2 gevallen om een ziekenhuis gaat. Tsja misschien is het verstandig om ook met 2x TS op het Dijkzigt te gaan rijden, maar aangezien ze dat bij mijn weten nog nooit hebben gedaan in Rotterdam zal dat wel even een ommezwaai zijn...
Groeten, Peter.