Precies,
Waar ik me al helemaal NIET veilig voel (voor Niels vast bekent) de fietspaden van almere buiten naar almere stad. Oa het spoorbaanpad. Verschrikkelijk, zijn al zoveel mensen beroofd.
Maar om ff ontopic te gaan.
Als ik alleen fiets in het donker (wat ik trouwens zoveel mogelijk ontwijk), en ik om een groep kinderen tegen, fiets ik harder door. Het is mij en een vriend ook gebeurt dat we werden tegengehouden door een groep van 6 man, en dan sta je wel even te beven. We hebben gewoon het spelletje een soort van 'meegespeelt' en gewoon leuk antwoord gegeven op hun vragen, en gewoon meegedaan verder met wat zij wilde. (alle vragen positief beantwoorden etc.). Gelukkig konden we snel daarna wegfietsen nadat ik had gezegt dat ik over 10 minuten thuis moest zijn.
Daarna meteen politie gebeld, of dit helpt in almere, ik hoop het wel, maar ik zie meer ambu's dan politie
Dus kortom, meespelen met het verhaal, en inderdaad in een verlicht stukje woonwijk proberen te komen. Desnoods gewoon een voortuin in lopen, en zeggen dat je thuis bent. Klink misschien dom, maar werkt meestal wel.
Gr Max