GRIP-nummer bij Politie

Auteur Topic: GRIP-nummer bij Politie  (gelezen 11109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Gepost op: 14 november 2006, 17:42:18
Ik ben de laatste maanden toch maar weer scanner gaan luisteren, ik hoorde dat Rijnmond er voor de zomervakantie geheel mee stopt. Maar ik hoor nu steeds dat een agent zich moet meldingen met een GRIP-nummer, wat heeft een GRIP-nummer voor betekenis.




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2006, 17:50:47
Een verkort telefoon nummer van een diensttelefoon.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2006, 19:30:10
Dus met een diensttelefoon kan je de andere diensttelefoon gewoon bellen door 4 of 5 cijfers te draaien.

Van buitenaf met de andere cijfers ervoor.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 15 november 2006, 14:20:10
Weer wat geleerd :) ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 25 november 2006, 21:18:52
Nou heel simpel, een reeks van 06 nummers is intern omgenummerd naar een 4-cijferig nummer. En het is niet zo dat waneer jij XXX-XXX.1234 beld je ook grip 1234 aan de lijn krijgt.

Gesprekken met collega's binnen dezelfde organisatie vanaf een vaste of mobiele telefoon naar een mobiele telefoon


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #5 Gepost op: 25 november 2006, 23:35:47
Klopt.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #6 Gepost op: 29 november 2006, 23:05:42
Hier in ZHZ is het volgens mij ook zo dat de GRIP-nummers gekoppeld zijn aan een 06 die verder NIET die cijfercombinatie zelf heeft.
Bij de gemeente Dordrecht (waar ik nu nog werk) bestaat dit ook, alleen noemen wij het gewoon "verkort nummer". Eigenlijk is zo'n verkort nummer te koppelen aan elk telefoonnummer, 06 of vast. Het is een dienst die via veel telefooncentrales bij grote organisaties is in te stellen. Het wordt alleen steeds minder gebruikt omdat interne toestellen meestal al verkort zijn te kiezen via de laatste (vier) cijfers, dus is het vooral handig voor GSM's. En die worden steeds meer vervangen (zijn zeker lekker als tussendoortje), of er wordt vaker van functie gewisseld dat onze interne dienst er tureluurs van wordt.

Gelukkig worden in ZHZ de ambtenaren rampenbestrijding (dus ik ook tot eind dit jaar) sinds afgelopen zomer via P2000-pagers door de GMC gealarmeerd...


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2006, 22:55:27
Nou heel simpel, een reeks van 06 nummers is intern omgenummerd naar een 4-cijferig nummer. En het is niet zo dat waneer jij XXX-XXX.1234 beld je ook grip 1234 aan de lijn krijgt.

Dat ligt er maar net aan hoe GRIP geconfigureerd is. Ik heb zelf ook een GRIP nummer en als je met '010-34<grip-nr>' belt, dan krijg je me echt op m'n GSM...   ;)

Gegroet,
Franc


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 18 december 2006, 00:09:07
Nou in ASD kan dat ook gewoon hoor. bel 020-*** en dan de 4 cijfers van het grip nummer en je krijgt gewoon contact geen enkel probleem.

mvg
Mike


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 19 december 2006, 19:59:26
Nou in ASD kan dat ook gewoon hoor. bel 020-*** en dan de 4 cijfers van het grip nummer en je krijgt gewoon contact geen enkel probleem.

mvg
Mike

Nou dat lukt je niet bij DEO-grips ::)