Even over de kosten van keuringen. Dit lijken vwb de totaliteit aan kosten kleine bedragen maar het kan ongevraagd hard gaan bij grotere aantallen.
Bij de wat grotere bedrijven/instellingen etc. kunnen de uitgaven voor bijv.verbandmiddelen, reddingsmiddelen en brandblusmiddelen qua kosten in de loop der tijd wel eens aardig de hand gaan lopen, zeker als de afdeling inkoop niet voldoende alert is op in rekening gebrachte vreemde zaken.
Een paar voorbeelden :
a. De periodieke bijstelling/aanvulling van de "verbandtrommel" moet v.w.b. bijvoorbeeld morfine etc. geneesmiddelen worden overgelaten aan de apotheek maar vervanging van
scharen, pincetten etc. etc. kun je als bedrijf zelf beoordelen. Als de apotheek dit in de gaten krijgt gaan de periodieke kosten omlaag.
b. De keuring van opblaasbare reddingsvlotten in waterdichte containers waar periodiek de vervanging van roestvrijstalen messen etc. etc. in rekening wordt gebracht moet gaan
opvallen zeker als het jaarlijks om tientallen keuringen gaat.
c. De keuring van brandblussers etc. vallen plotseling beduidend goedkoper uit als eigen personeel aanwezig is tijdens deze keuringen.
De directies krijgen dagelijks stapels uitgaande betalingen te tekenen, steekproeven ook mbt rekeningen voor deze middelen kunnen aardige kostenbesparingen opleveren.
De keurders hebben soms het idee dat ze heilig zijn en de meest vreemde kosten kunnen opvoeren omdat er door de afnemers maar bar weinig controle wordt uitgeoefend op de activiteiten en kostenopbouw van deze bedrijven.