Alleen Licht signalen

Auteur Topic: Alleen Licht signalen  (gelezen 13903 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

scootermuis

  • Gast
Gepost op: 19 november 2006, 12:28:14
Ik heb al een paar keer gezien dat de politie alleen met blauw blauw rijd (dus zonder geluid),
En het ergste daarvan is dat ze dan een heel druk kruispunt met volle snellheid oversteken.
Ik vind zoiets niet verantwoord.

Maar mijn vraag is eigenlijk, Waarom rijden ze dan alleen met blauw blauw?


Gr Scootermuis.

Ps. ik weet niet of iemand het kruispunt kent: het is op het begin v/d kennedylaan in Eindhoven.




NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1 Gepost op: 19 november 2006, 12:35:05
Omdat geluid soms ook een paniekreactie bij mensen kan veroorzaken en men dan wellicht meest gekke capriolen uithaalt om dit voertuig vrije doorgang te verlenen. Daarom is het soms beter om alleen met lichtsignalen te rijden. Hangt ook sterk van de soort melding af en de verkeersdrukte. En het is volgens mij aan de bemanning waar en wanneer men welke signalen gebruikt.   :|


Gast

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 november 2006, 12:37:46
Blijft het feit dat alleen het blauw blauw voeren het géén voorrangsvoertuig maakt, wat de bemanning zélf weer in gevaar kan brengen, of anderen die omdat ze geen toeter horen een ongeval met dit voertuig zouden kunnen veroorzaken bijvoorbeeld.

Welkom op het forum met je eerste posting Scootermuis. Verwacht geen alles oplossend antwoord te krijgen op je vraag, er zijn vele professionals hier op dit forum die je waarschijnlijk wel goed kunnen uitleggen waarom er soms wordt gekozen om de sirene niet aan te zetten.

Veel plezier hier verder op het HV forum!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2006, 12:42:28
Mijn antwoord was ook gericht op pure logica die ik als bestuurder van 'n personenauto ervaar en regelmatig om mij heen zie gebeuren.  :)


Gast

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 november 2006, 12:50:10
Mijn antwoord was ook gericht op pure logica die ik als bestuurder van 'n personenauto ervaar en regelmatig om mij heen zie gebeuren.  :)
Klopt, inderdaad zie je vaak mensen paniekerig reageren omdat ze niet weten HOE te reageren.

http://www.goedkooptanken.nu/news/automobilist-in-de-war-van-zwaailicht_news2768.html

http://www.telegraaf.nl/common/jsp/print/printTemplate.jsp?artId=45196681&secId=2361

http://www.112spoed.nl/site/content/view/14/32/


scootermuis

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 19 november 2006, 13:18:22
Ik vond het toen allen onverandwoord.

Erg druk kruispunt (rondweg), midden in de spits, en volle snelheid.
Ze brachten zichzelf echt in gevaar(en ook medeweggebruikers)

Maar ik snap dat ze dat soms wel eens doen ivm paniekreacties.

Gr Scootermuis.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 november 2006, 13:37:06
ja maar mensen raken zoizo in paniek of je nou aleen met blauw rijd of met blouw en clublied.
Het is dan ook onverantwoord om aleen met blauw te rijden en als het dan niet anders is in geval van overval en dergelijke dan moet het zeker op kruispunten stapvoets gebeuren om de veiligheid te kunnen waarborgen


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2006, 14:13:12
Omdat geluid soms ook een paniekreactie bij mensen kan veroorzaken en men dan wellicht meest gekke capriolen uithaalt om dit voertuig vrije doorgang te verlenen. Daarom is het soms beter om alleen met lichtsignalen te rijden. Hangt ook sterk van de soort melding af en de verkeersdrukte. En het is volgens mij aan de bemanning waar en wanneer men welke signalen gebruikt.   :|

Mensen krijgen pas een paniekreactie als ze plotseling geluid horen. Heb je vanaf het begin alles op en aan dan is er "niks" aan de hand. Er zijn genoeg van die gasten die op het laatste moment even het geluid erbij zetten...... Vreemde zaak, maar goed dat is de verantwoording van de betrokken chauffeur.

laterzz


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 19 november 2006, 15:58:25
Plus dat soms een sirene ook kan betekenen dat de politie in aantocht is, wat weer niet zo handig is bij bijvoorbeeld een overval(alarm) inbraak heterdaad etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HulpverleningsWeb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
    • HulpverleningsWeb
Reactie #9 Gepost op: 19 november 2006, 16:24:01
Of misschien om de mensen niet uit hun slaap te halen s´nachts.

http://www.members.lycos.nl/brandfilmpjes/ijsendijkstraat.MPG