Nog even over het filmpje, de HW reed dus alleen met zwaailichten, door roodlicht.
Hier kunnen nog eindelose discussies over gevoerd worden.
Uiteindelijk denk ik dat iedereen vind dat prio 1 alles aan is, en prio 2 niks.
Max
nog 1 keer dan, anders moet je andere topics maar terug lezen,prio2 geeft de mogelijkheid om met alleen blauw te rijden, dit staat in de brancherichtlijn.
de regelgeving en wet spreekt hier niet over en bovendien is de brancherichtlijn niet verplicht, echter wel gewenst, denk er om wetten en regelgeving zitten vaak vol met open deurtjes
het interpreteren van de wet, regelgeving en richtlijn is mijn dagelijkse werk en ik kan hier kontakt over opnemen met de opstellers wat ik in dit geval ook gedaan heb.
wederom gemeld blauw alleen mag, wordt echter als niet gewenst beschouwd i.v.m. schrik effect van de overige weggebruikers.
(je ben dan uitteraard geen voorrangsvoertuig)
waar ik weer als kanttekening bij zet dat als mensen hier van schrikken je toch af moet vragen of ze wel op de weg thuis horen, het weggebruik is geen spel maar een serieuze zaak, maar dat is mijn persoonlijke mening.
terugkomen op het filmpje, je ziet duidelijk dat de ladderwagen remt voor het rode licht, vrijwel stil staat, besluit om voorrang te vragen door de sirene aan te zetten en vervolgens anticipeert op het feit dat de rest stil blijft staan en zijn weg vervolgt.(alles in frakties van seconden zoals het ook meestal is)
dat het anders kan, ja natuurlijk en of dat beter is, ik durf het niet te zeggen.
neemt niet weg dat de stationauto door een oranje licht heen rijdt waar hij mijns inziens had kunnen en moeten stoppen, maar het zal die schrik reaktie wel zijn geweest.